Sistem sıfır çekti

AKP hükümeti, eğitim sistemini düzeltmeye yönelik ne söylediyse tersi oldu! "Dershaneleri kapatacağız, sınavları azaltacağız" dediler. Her ikisinin de sayısı arttı.

Sistem sıfır çekti
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 15.05.2012 - 06:52

“Müfredatta iyileştirme yapıyoruz” dediler. Öğrenciler, yıllarca öğrenim gördükten sonra girdikleri sınavlarda, tek bir doğru soru çözemez hale geldi. “Yeni üniversiteler açıyoruz, herkes üniversiteli olacak” dediler. Açılan üniversitelerin kontenjanları boş kaldı.

Uygulanan ücret ve güvencesiz istihdam politikaları, öğretmenlerin ruh halini de verimini de heyecanını da olumsuz etkiledi.

Avrupa Meslek Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Adil Çağlar, liselerde verilen eğitimle, üniversite giriş sınavlarında sorulan sorular arasında uyumsuzluk bulunduğuna dikkat çekerek, “Başarısızlığı sadece öğrenciye yüklemenin pedagojik bir tarafı yok. Sınavın niteliği, öğrencilerin aldığı eğitimle örtüşmüyor. Yani öğrencilerimizin okullarda aldıkları eğitim, sınavdaki soruları cevaplamak için yeterli değil. Sınav soruları, PISA türü uluslararası sınavlara benzetilerek hazırlanmış” dedi.

Türkiye’de okulların eğitim kaliteleri arasında pedagojinin sınırları içinde kabul edilemeyecek, gayri insani bir farklılık bulunduğunu vurgulayan Prof. Çağlar şöyle devam etti: “Okullar arasında büyük uçurum var. Türk eğitim sisteminin en büyük sorunlarından biri, okullar arasındaki dengesizlik. Ama bu uçurum devlet okulları-özel okullar arasında değil. Asıl dengesizlik devlet okulu ile devlet okulu arasında. ‘50 bin öğrenci sıfır çekti’ demek, o çocuklara yapılmış bir hakaret. O çocukların okullarında onlara sunulan hizmet sıfır çekti. Bu, çocukların, bir sınavdan aldığı sonucun değerlendirilmesidir, ama çocukların değerlendirilmesine dönüşüyor o zaman da incitici oluyor. Sınav sonuçlarının, magazinel değil, bilimsel bir sorun olarak tartışılması gerektiğini, yeni stratejiler geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu sınav sorularını hazırlayan ekip, lütfen okullara gitsin, okullarda verilen eğitimin niteliğini görsünler ondan sonra o niteliği ölçebilecek sorular hazırlasınlar.”
 

Sistemle sürekli oynanıyor

Eski Eğitim-Sen Başkanı, eğitimci Alaattin Dinçer, “Karşımızda duran tablo, tüm sanal aydınlatma çabalarına inat kendi sorununu içinde taşımaya devam etmektedir. O bakımdan esas sorunların kaynağı neden, süreç ve sonuca odaklanarak bulunabilir. Her geçen yıl katlanarak artan yığılma acil ve gerçekçi önlemler alınmadığı takdirde gelecek yıllarda daha da büyüyecektir. Üniversite önünde biriken 1.2 milyon öğrencinin eritilmesine çözüm üretilmeden sınavlara ilişkin yapılan bütün açıklamalar inandırıcı olmayacaktır” diye konuştu.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler