"Türkiye'nin farklı renkleri" projesi

Kütahya'da yaşayan Roman öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere yönlendirilerek toplumsal alanlarda daha etkin rol almalarının sağlanması ve grup bilincinin desteklenmesi amacıyla hazırlanan üç aylık proje tamamlandı.

Abone Ol google-news
Yayınlanma: 07.11.2010 - 10:58

Beden eğitimi öğretmeni ve proje koordinatörü Muharrem Önver, Kütahya Dinamik Gençlik Grubu'nca hazırlanan ''Türkiye'nin Farklı Renkleri'' projesinin Avrupa Birliği (AB) Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi'nce kabul edilip desteklendiğini bildirdi. Geçen ağustos ayında başlatılan ve üç ay süren projeyi sonuçlandırdıklarını belirten Önver, ''Projeyle katılımcı gençlerin Roman çocuklar hakkında bilgi düzeyi ve iletişim becerilerinin artırılması, yardımlaşma duygusunun geliştirilmesi ve projenin diğer gençlere örnek olmasını amaçladık'' dedi.

Projenin uluslararası ortağı Estonya merkezli Loovkeskus adlı dernekten 4 gencin 13-18 Ekim tarihleri arasında Kütahya'yı ziyaret ederek Vakıfbank İlköğretim Okulunda öğrenim gören Roman çocuklarla çeşitli etkinliklere katıldıklarını belirten Önver, Kütahya Dinamik Gençlik Grubundan 4 gencin de Estonya'nın Tartu kentinde 27-31 Ekim arasında çalışmalar yaptığını anlattı. Önver, proje kapsamında Vakıfbank İlköğretim Okulunda öğrenim gören 50'yi aşkın Roman öğrenciye yönelik futbol, koro, ritm, resim ve el becerileri alanlarında kurslar düzenlediklerini dile getirerek, sportif etkinliklere katılan 25 öğrenciye eşofman hediye ettiklerini söyledi.

Roman öğrencilerin müzik ve ritm yeteneği

Proje faaliyetlerinin ''www.turkiyeninfarklirenkleri.com'' adlı internet sitesinde tanıtıldığına işaret eden Önver, şöyle konuştu: ''Dünyanın ve Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde yaşayış, kültür, alışkanlık ve geçim kaynaklarına şüphe, kaygı ve merakla bakılan Roman vatandaşlar, projenin ana çıkış noktasını oluşturdu. Grup gönüllüsü gençler, projenin yazımı aşamasında kentte Roman vatandaşların yaşadığı Osmangazi Mahallesi'ndeki Vakıfbank İlköğretim Okulunu ziyaret etti. Gençler, okuldaki öğrencilerin yüzde 80'den fazlasının Roman olduğunu, onların resim, müzik ve spor gibi ders dışı eğitim faaliyetlerinin bulunmadığını öğrendi.

Roman öğrencilerin başta müzik ve ritm olmak üzere güzel sanatların birçok dalına ilgili ve yetenekli olduklarını tespit ettiler. Kentte kendilerine ait bir sivil toplum örgütünün olmayışı, maddi imkansızlıklar, kapalı kültüre sahip olmaları nedeniyle kendilerini bu alanlarda çok fazla ifade edemediklerini gözlemlediler. Roman öğrencilerin farklı yaşam deneyimleri kazanmalarını sağlamayı, ayrımcılık ve ön yargılı olma konusunda olumsuz fikirlerin aşılmasını hedefledik.''

Vakıfbank İlköğretim Okulu Müdürü Mehmet Kalkan da Kütahya Dinamik Gençlik Grubunun projesine altyapı desteği verdiklerini ifade etti. Öğrencilerinin büyük çoğunluğu Roman ailelerin çocuklarından oluştuğu için projenin okullarında düzenlendiğini bildiren Kalkan, proje koordinatörü Muharrem Önver ve grup üyesi gençleri başarılı çalışmalarından dolayı kutladı.

Kütahya Dinamik Gençlik Grubu üyesi ve proje sorumlusu Osman Kaya, 4 kişiden oluşan grubun gönüllü olarak çeşitli faaliyetlerde bulunduğunu belirtti. Katılımcı öğrencilere farklı dallarda eğitim verdiklerini belirten Kaya, ''Projeye katılan öğrenciler zaten doğuştan yetenekli oldukları için onlarla çalışmak bizim için çok zevkliydi. Yeteneklerinin ortaya çıktığını gördük. Proje sonuçlandı, ancak onlara her zaman destek vereceğiz'' diye konuştu.
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler