Savunmada ürünler yerli, motorlar yabancı
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’ın KAAN’la ilgili açıklamaları, Türk savunma sanayisi ürünlerindeki motorların yerlilik boyutunu gündeme getirdi. Cumhuriyet, hangi ürünlerde yerli, hangilerinde yabancı motor kullanıldığını inceledi. Güvenlik Politikaları Uzmanı Burak Yıldırım da yerli motor üretmenin on yıllar alabildiğini belirterek yetkililerin buna göre eylem planları oluşturması gerektiğini anlattı.
Süreç nasıl ilerleyecek, alternatif mümkün mü?
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, New York’ta, Türkiye’nin ilk millî muharip uçağı TUSAŞ KAAN’ın ABD Kongresi’nden ‘motor onayı’ beklediğini söyledi. Fidan, “Lisanslarının hayata geçirilmesi ve motorların gelmesi lazım ki KAAN’ların üretimi başlayabilsin. Bizim ABD ile olan ilişkimizde sınırlamaların olması, bizi ister istemez uluslararası sistemde daha farklı arayışların içerisine itecek” dedi. Peki bu onay gelir mi, farklı arayışlar mümkün mü? Savunma ve havacılık analisti Kubilay Yıldırım, Cumhuriyet’e değerlendirdi.
Milli savaş uçağı KAAN, ASELSAN teknolojilerine sahip olacak
Milli muharip uçak KAAN'da pek çok teknoloji yer alıyor. Bunların büyük bir kısmı ise ASELSAN imzalı olarak geliyor.
'Gurur duyuyoruz ancak...'
Ankara'da bugün ilk uçuşunu gerçekleştiren KAAN'ın 'ismine' yönelik Millî Savunma Üniversitesi Rektörü Erhan Afyoncu’dan bir eleştiri geldi.