İnce şeyleri anlamaya dair!
İletişim Yayınları’ndan çıkan Kalfa Uykusu, Mustafa Çiftci’nin yıllar içinde yayımladığı yazılarını bir araya getiriyor. Çiftci, denemelerinin eksenine kendi yaşamını yerleştirirken, aynı zamanda okurunun yaşamına da dokunmayı son derece doğal bir şekilde başarıyor.
‘Bakışın Ritmi’
“Portreler kadrajın içine sadece insanı alarak (her) insanın hikâyesinin ne kadar uzun ve geniş, ne kadar derin olduğunu anlatır,” diyor Ahmet Tulgar. Bakışın Ritmi’nin girişinde yer verdiği bu alıntı ile, kendisinin de bir yazar olarak yakalamayı arzuladığı derinliği hatırlatarak söze başlıyor.
Amado'dan savaş yorgunu Tereza!
Jorge Amado’nun Tereza Batista - Savaş Yorgunu adlı romanı, merkezine Tereza’nın hayatını almakla birlikte, iç içe örülmüş birçok karakterin ve bir halkın hikâyesi, Brezilya sokaklarında yaşananların anlatısı...
Çok sesli ve çok renkli bir yansıma (04.11.2020)
“Portreler kadrajın içine sadece insanı alarak (her) insanın hikâyesinin ne kadar uzun ve geniş, ne kadar derin olduğunu anlatır,” diyor Ahmet Tulgar.
Yeni kitabı Bakışın Ritmi’nin girişinde yer verdiği bu alıntı ile, kendisinin de bir yazar olarak yakalamayı arzuladığı derinliği hatırlatarak söze başlıyor. Bakışın Ritmi’nin başardığı aslında belki de arzulananın daha da ötesinde.
Çok sesli ve çok renkli bir yansıma (05.10.2020)
“Portreler kadrajın içine sadece insanı alarak (her) insanın hikâyesinin ne kadar uzun ve geniş, ne kadar derin olduğunu anlatır,” diyor Ahmet Tulgar. Yeni kitabı Bakışın Ritmi’nin girişinde yer verdiği bu alıntı ile, kendisinin de bir yazar olarak yakalamayı arzuladığı derinliği hatırlatarak söze başlıyor. Bakışın Ritmi’nin başardığı aslında belki de arzulananın daha da ötesinde. Evet, Tulgar’ın odağında her bir portre için ayrı bir ritim, ayrı bir hikâye var.
Amado'dan bir ağıt roman... Tüm kadınlara adalı!
Jorge Amado’nun Tereza Batista - Savaş Yorgunu adlı romanı, merkezine Tereza’nın hayatını almakla birlikte, iç içe örülmüş birçok karakterin ve bir halkın hikâyesi, Brezilya sokaklarında yaşananların anlatısı...
Çok sesli ve çok renkli bir yansıma: ‘Bakışın Ritmi’
“Portreler kadrajın içine sadece insanı alarak (her) insanın hikâyesinin ne kadar uzun ve geniş, ne kadar derin olduğunu anlatır,” diyor Ahmet Tulgar. Yeni kitabı Bakışın Ritmi’nin girişinde yer verdiği bu alıntı ile, kendisinin de bir yazar olarak yakalamayı arzuladığı derinliği hatırlatarak söze başlıyor. Bakışın Ritmi’nin başardığı aslında belki de arzulananın daha da ötesinde.