Siyasal İslama karşı sivil dindarlık
Müslüman kimlik modern dünyada kurulurken İslâm’ın hümanist geleneğiyle bağı koptu. Bu bağ kurulabilirse sivil bir dindarlık güçlendirilebilir.
Transparan tesettür çağı
Tesettürün işlevi artık kadının dişiliğini ve güzelliğini saklamak değil, ortaya çıkartıp teşhir etmek. Kapitalizmin İslamileşmesinin
bedeli, tesettürün şeffaflaşması oldu. Tesettürün şeffaflaşması da hayatın sekülerleşmesini işaret ediyor
‘Hikmet’ aşkından komplo-severliğe
Gericiliğin retoriği komplo teorilerinden beslenir. Komplo teorilerinin korkunç sonuçları olmuştur. İnsanlar galeyana
getirilir, vahşi eylemlerin önü açılır. Bu yüzden olaylara âlimlerin akılları ve ariflerin vicdanıyla bakmak gerekir.
İslami seksin helâlleri-haramları
Başka konularda olduğu gibi sekste de fıkhi görüşler birbirleriyle çelişiyor. Mesela A. Rıza Demircan’la Cübbeli Hoca
çoğu konuda çatışıyor. Dahası oral seks, aynı kişi tarafından bir dönem helâl, başka bir dönem haram sayılabiliyor.
Hangi müzik cana şifa, ruha gıda?
İslami tebliğ amaçlı şarkıların çoğu manevi
tatmin sağlamaktan uzak. Dinlerken ağlıyorsunuz
da gözlerinizden akan yaşların nedeni
maruz kaldığınız zulüm!
Pense hidayete yeter mi?
Allah’ın yeryüzündeki işaretleri fantastik şekilde hep arandı. Ama ‘pense’, bir hayli komik kaçıyor.
Fıkıh hayattan çıkar
Nihat Hatipoğlu tamamen çıplak seks ve banyo yapmanın dini edep bakımından caiz
olmadığını söylediğinde muhafazakâr kesimde bile bıyık altından gülmeye neden oluyor
‘Harem’siz selâmlık iftarlar
Eşinizle gittiğiniz iftarda harem-selamlık ayrı masalarda oturma bile yeterince
can sıkıcıyken şimdi tamamen maço bir ramazan geleneği icat edilmiş.
Din ve sekülerizm
Toplumda dinsellik ve dindarlık emareleri arttığı kadar sekülerleşme emareleri de artıyor
Nur yüzlü bir ‘Aziz-Şeyh’
Bazıları için ramazanda bile gayri müslimleri taciz etmek
cihat sayılırken bakın bir şeyh zamanında ne yapmış?
Boşa oruç tutanlar
Oruç kişinin kendini terbiye etmesinin aracı. Ama bizde ne yazık ki öfkeye bahane oluyor.
Müslüman, eşcinselliği hor görmez
Hayrettin Karaman’ın toplumda ahlak ve namusun bozulmasıyla
ilgili evrensel ölçülere göre değerlendirme yapması gerekir