Hem çevre hem cep dostu

e-HDi adlı seçeneğin satışa sunulması ile birlikte Peugeot 3008, hem çevreyi hem de bütçeleri daha fazla düşünmeye başladı

Hem çevre hem cep dostu
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 07.01.2013 - 18:16

Peugeot uzun süredir aile kullanımı odaklı otomobil sınıfındaki iddialı ürünleriyle dikkat çekiyor. Özellikle 3008 ve 5008 ile ailelerin ihtiyaçlarını karşılayacak modeller yaratan Peugeot, bunları geliştirme konusunda da hızlı adımlar atıyor. Bu hafta test konuğumuz olan Peugeot 3008 zengin seçeneklere sahip modellerden biri. 1.6 litre HDi, 1.6 litre e-HDi adlı dizel, 1.6 litre 120 beygir ve 1.6 litre 156 beygirlik benzinli motor seçenekleri ile satışta olan 3008, otomatik ve manuel şanzıman opsiyonu da sunuyor. 3008 serisinin aile otomobilleri arasında son ve en önemli atağıysa e-HDi teknolojisini kullanmaya başlaması oldu. Peugeot’nun diğer modellerinde de görev yapan bu sistemin en önemli artısı günümüzde birçok rakip modele göre daha sessiz ve varlığını daha az hissettiren çalışma karakteri. Motoru araç durduğunda durduran, tekrar hareket etmek istendiğindeyse otomatik olarak çalıştıran bu sistemin en önemli artısı Peugeot tarafından çok daha sessiz ve hissettirmeden çalışıan bir karaktere sahip olmuş olması.

Test konuğumuz olan 3008’de görev yapan 1.6 litre 112 beygirlik HDi motorun Euro 5 versiyonunda, yenilikçi mikro-hibrid e-HDi teknolojisi ve son nesil stop&start sistemi birlikte görev yapıyor. Gösterge panelinde yer alan bir uyarı ışığı ile derede olup olmadığı takip edilebilen bu sistem, yoğun trafik şartlarında motorun çalışmasını durdurarak önemli bir ekonomi yapıyor.

Dairesel göstergeler de otomobile sportif bir hava katmış. Otomobilin iç mekânındaki ilginç bir özellikse göstergelerin arka kısmından ön cama doğru açılan ve uçak göstergelerini andıran saydam plastik. Ancak bu plastiğin en büyük özelliği hız, öndeki araçla mesafe gibi önemli bilgileri sürücüye göstergelere bakmadan aktarabilmesi. Test otomobilimizde büyük boy panoramik tavan camı kullanılıyor olması iç mekânı tam anlamıyla ışığa boğmuş.

3008 sadece önden çekişli olarak kullanılabiliyor. Peugeot 3008’in çekiş sistemi iç mekândaki “Grip Control” sistemiyle değiştirilebiliyor. Böylece standart bir önden çekişli araca göre karlı, topraklı yollarda belirgin avantaj sağlanmış. Büyük bir gövdeye sahip olmasına rağmen 3008, hızlanma ve ataklık konusunda beklentileri rahatlıkla karşılıyor.

Testimize konuk olan 3008 modelinin Allure donanımlı 1.6 litrelik e-HDi motorunun 112 beygirlik seçeneği ocak ayına özel kampanyalı fiyatı ise 69 bin 270 lira.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler