Önce gerçekçi sanat sineması
Altın Palmiye’yi alan Jacques Audiard, “Dheepan”da, giderek büyüyen mülteci sığınmacı akını karşısında bocalayan Batı ülkelerinin iç politika sorunlarına da gerçekçi göndermelerde bulunuyor.
'Mustang umut dolu bir haykırış
Bazı filmler, bazı yüreklerde daha fazla heyecan uyandırır, daha derin izler bırakır, daha gönülden alkışlanır. Deniz Gamze
Ergüven’in “Mustang”ı, işte bu tür bir film.
Geçmiş ve gelecek masallar
Film ve moda
dünyasının merakla
beklediği
68. Cannes
Film Festivali,
Emmanuelle Bercot’un ‘La
Tete Haute’ filminin gösterimiyle
açıldı. Yarışma
dışı gösterilen Mad Max
filminin oyuncularından
Charlize Theron kırmızı
halıda en çok dikkat çekenler
arasındaydı.
10 günde 300 bin seyirci
Önyargısız bir sinema merakıyla kotarılan 44. Rotterdam Film Festivali'nin en önemli desteği, yaş ortalaması yıllar içinde yükselmeyen on binlerce seyirci kitlesi. Çoğu gençlerden oluşan izleyicilerin yönetmenlerle yapılan söyleşilere ve film değerlendirme oylamasına
katılımları da ayrıca kayda değer.
'Sinemayı Yılmaz Güney'le sevdim'
Tam 30 yıl önce Varto’da başlayan yaşam çizgisi Toronto’ya uzanan Karaaslan, sloganlar içeren filmler yerine, günlük yaşam içinde gelişen insan hikâyeleri anlatmayı daha doğru buluyor.
Dünya sinemasının AVM’si
Üşenmeyip hesaplamışlar. Toronto’da gösterilecek filmlerin toplam süresi 31 bin 83 dakika. 500 saatten fazla. Büyük AVM’lerde her şey satılır...
Türkiye'nin 'Yara'sına ölüm tehdidi
Fatih Akın, basın toplantısında yaptığı açıklamada, Ermenilerin “soykırım” olarak niteledikleri, ancak Türkiye’nin “soykırım” nitelemesini reddettiği 1915 olaylarını konu aldığı filmiyle ilgili “nefret mesajları”, hatta bir de ölüm tehdidi aldığını, ama bunun büyütülmemesini istediğini söyledi.
Derin devlet terörü...
Güney Kore sinemasının ‘lanetli dehası’nın son filmi tüm karamsarlığına karşın umut ışıkları da arıyor.
İzlemeden tepki utanç verici
Fatih Akın’ın 71. Venedik Film Festivali’nde yarışan ‘The Cut’ı şimdiden tartışma yarattı.
Almanyalı Türklerin yazı
67. Locarno Festivali ve 71. Venedik Festivali listelerinde yer alan Almanyalı Türk yönetmenler bu yazın ağırlıklı gündemini oluşturuyor. Fatih Akın 'The Cut', Kaan Müjdeci de 'Sivas' adlı filmleriyle Venedik'te Altın Aslan için yarışacak.
Yaratıcı sinemasının zaferi
Yılmaz Güney-Şerif Gören’in “Yol”undan 32 yıl sonra, Nuri Bilge Ceylan da, “Kış Uykusu” gibi herkesin hayran kaldığı, kusursuza yakın biçime ve incelik içeriğiyle alkışladığı bir olgunluk dönemi filmiyle Altın Palmiye’ye erişiyordu.
Cannes'da yaşam kavgası
Wim Wenders, “Toprağın Tuzu” belgeselinde, uluslararası bir seferberliğe çağırıyor insanlığı. Naomi Kawase, izleyiciyi, doğanın büyüleyici korkunçluğuyla yüz yüze getiriyor. Dardenne Kardeşler, “İki Gün Bir Gece”de, çarpıcı bir ekmek kavgası öyküsü sunuyorlar.
Altın Palmiye gücünde...
‘Kış Uykusu’, Türk sinemasının 1982’den bu yana beklediği ikinci Altın Palmiye’yi getirecek güçte bir film. Muzaffer Özdemir ile Mehmet Emin Toprak’ın 2003’te «Uzak»taki yorumlarıyla paylaştıkları en iyi erkek oyuncu ödülünü Haluk Bilginer’in yeniden kapma olasılığı da yüksek…
Sanat yaşa başa bakmaz
Nuri Bilge Ceylan’ın Altın Palmiye peşindeki ‘Kış Uykusu’ filmi bugün gösteriliyor. Açılıştaki ‘Grace de Monaco’ düş kırıklığı yarattı. Godard gibi yaşlı yönetmenlerin yarışmada olması eleştiri aldı.