Kahvenin keyfi kaçtı
Kahve, Türkiye’de bir kültür öğesi olmaktan çıkıp günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelirken fiyatlar sosyalleşme alışkanlıklarını zorluyor. Türkiye’nin kahve tüketimi son 11 yılda tam üç kat artarak kişi başına 450 gramdan 1.5 kiloya yükseldi. Öğrencilerin ve sabit gelirli çalışanların “ekonomik sosyalleşme” aracı olarak gördüğü kahve, artık lüks sayılabilecek fiyatlara ulaştı.
Yurttaşın kâbusu çarşı pazar
TÜİK verileri gıda fiyatlarının düştüğünü söylese de pazarda gerçekler başka... Kiraz 100 lirayı, dolmalık biber 70 lirayı aşıyor. Ziraat Mühendisleri Odası ve vatandaşlar, artan maliyetler ve düşük alım gücü nedeniyle meyveye ulaşmanın hayal olduğunu söylüyor.
Kriz, geleneği değiştiriyor
Kurban Bayramı’nda hayvan fiyatlarındaki sert artış, bireysel kurban kesimini birçok hane için ulaşılmaz hale getirdi.
Üretici sayısı da üretim de düşüyor
Türkiye’de tarım sektörü hem ekonomik darboğaz hem de iklim krizinin etkisiyle derin bir çıkmazda. 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü, üretici için kutlama değil, sorunların gölgesinde geçiyor.
‘Yaşamıyoruz, sadece hayatta kalıyoruz’
Buruk bir bayrama hazırlanan emekliler ‘Yaşamıyoruz, sadece hayatta kalıyoruz’ diyor.
Evlerde kullanılan tüpte fiyatlar bir yılda iki katına çıkarak 1000 lirayı aştı
2024 başında 580 TL civarında olan 12 kilogramlık mutfak tüpleri, 2025 itibarıyla 1010 TL’ye yükseldi. Yurttaşlar artan fiyatların bütçelerini zorladığını söyledi.
Askıda meyve sebze
Semt pazarları artık akşam saatleri de pahalı. Dekor olan asma yapraklarına bile muhtaç kalan ihtiyaç sahibi yoksul yurttaş için bazı pazarcılar askıda meyve sebze uygulaması başlattı.
Gençler kitaba ulaşamıyor
Türkiye’de giderek derinleşen ekonomik krizden en fazla etkilenen alanlardan biri yayıncılık sektörü oldu. Bir yandan yüksek enflasyon nedeniyle durmayan fiyat artışları diğer yandan düşen alım gücü sadece kültür-sanat alanındaki kitaplara değil eğitim kitaplarına da ulaşmayı zorlaştırdı.