1 Ocak'tan itibaren...
Pandeminin hemen ardından çip krizi tüm dünyayı etkilemiş bunun sonucunda araç fiyatları hızla hızla yükselmişti. Bu yükselmenin en büyük dezavantajını ÖTV muafiyetinden yararlanan engelli yurttaşlar yaşadı. Bu yıl, 1 milyon 4 bin 200 TL olarak uygulanmaya devam eden üst limit, 1 Ocak 2024’ten itibaren yüzde 58.46 artarak 1 milyon 591 bin 255 TL’ye yükselmesi bekleniyor.
Çip krizi bitmiyor! Çin'den yeni hamle
ABD ve Çin arasında yaşanan çip krizinde Çin'in çip üretiminde kullanılan ham maddelere ihracat kısıtlaması getirmesi ile iki ülke arasındaki çekişme bir üst safhaya taşındı. Çip üretiminde kritik bir öneme sahip olan germanyumun yaklaşık yüzde 60'ını üreten Çin, ihracatına kısıtlama getirdi.
Otomobilde tedarik sıkıntısı 2025’e kadar sürecek
Çip krizi, Asya ile Batı ülkeleri arasındaki ekonomik gerilimler, küresel çapta otomotiv sektörünü olumsuz yönde etkilediğini aktaran Yaşar Üniversitesi İşletme Fakültesi Ekonomi Bölümü Dr. Öğrt. Gör. Anıl Aba, Türkiye’de de otomobillerin yatırım aracı olarak görülmesinden dolayı fiyatlarının arttığını belirtti. Aba, “Hal böyleyken ben 2024 sonuna kadar otomobil fiyatlarında herhangi bir düşüş olacağını sanmıyorum” dedi.
Küresel rekabetin yeni cephesi: Çip duvarları
2022 yılında 550 milyar dolarlık bir hacme ulaşan çip ve yarı iletkenler sektöründe pazarın 2030'lara doğru trilyon doları aşması bekleniyor. Joe Biden liderliğindeki ABD'nin Çin'e karşı bir set gibi adım adım örmeye çalıştığı çip duvarları 21. yüzyıldaki stratejik rekabetin temel sahası olmaya aday.
Çip bahane, fosil yakıtlı araçlar son dönemeçte
Dünyanın fosil yakıtlı araçlardan kurtulmasının zamanı geldiğinin ilk haberini eski ABD Başkanı Barack Obama vermişti.
Apple çip tedariğinde yönünü değiştiriyor
Apple Inc , cihazlarında kullanmak üzere ABD'nin Arizona eyaletinde yapım aşamasında olan bir fabrikadan çip tedarik etmeye hazırlanıyor.
Orta segment telefonlar için MediaTek Dimensity 1080 tanıtıldı
MediaTek Dimensity 1080 tanıtıldı. Orta segment telefonlara güç veren işlemcinin özellikleri de belli oldu.
Allianz Trade araştırması: Otomotivde çip krizi Avrupa'yı vurdu
Allianz Trade açıklamasına göre, çip krizinin Avrupa otomotiv sektörüne maliyeti 2021 ve 2022 genelinde 100 milyar Euro'yu bulabilecek.
Pasaport için kuyruk
Başvuru süresi uzayınca pasaport almak isteyenler, başkentteki basım merkezine gidip sabah 05.00’te sıraya girmeye başladı. Yurttaş, pasaport için ödediği paranın iki katını aşan yol giderleri ve zaman kaybından şikâyetçi.
Yarı İletken Endüstrisi Derneği: 'Çip krizinin 2023’e kadar sürebilir'
Dijitalleşmenin yaygınlaşması, yarı iletken materyallere talebi artıyor. Yarı İletken Endüstrisi Derneği'nin yayımladığı veriler, 2022’nin ikinci çeyreğindeki yarı iletken satışlarının 152.5 milyar dolara ulaştığına işaret ederken, yoğun talep karşısında oluşan çip krizinin 2023’e kadar süreceği öngörülüyor.
Toyota'dan yatırımcısını şaşırtan tahmin
Toyota, 2022 yılı için kâr görünümünü korurken parça tedarik sorunları, artan hammadde maliyetleri ve Çin’de yaşanan bozulmalar nedeniyle araç üretimine dair endişelerine dikkat çekti.
İkinci el otomobilde bayram hareketliliği yerini sessizliğe bıraktı
İkinci el otomobil pazarındaki bayram hareketliliği yerini durgunluğa bıraktı. Yavuz Çiftçi," Fiyatlarda yükseliş trendi durdu, yukarı veya aşağı yönlü bir hareketlilik görünmüyor" dedi.
TOBB'dan İkinci el araç piyasasıyla ilgili yorum
İkinci el araç piyasasının durgun olduğunu söyleyen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Otomotiv Ticaret Meclis Üyesi Fahrettin Batı, "Halkımız fiyatların düşmesini bekliyor ama bu konudaki öngörüm zayıf. Eylül ve ekim ayına kadar piyasa böyle gidecek. Ciddi artışları bu saatten sonra kimse beklemesin, araç fiyatlarında daha büyük köpükler oluşmayacak" dedi.
2. el otomobil pazarında alıcılar sadece fiyat sorabiliyor
Kendi belirlediği fiyatta istediği arabayı almadığına dikkat çeken alıcı Gökhan Durcan, " Otomobilimi 245 bin TL’ye satmak istiyorum ama şu anda fiyat veren çıkmadı. Alıcılar sadece fiyat sorup gidiyorlar” dedi.
Çip krizi bitmiyor!
Türkiye’de otomobil almak isteyenlerin son 2 yıldır en çok konuştuğu iki konudan biri fiyatların hızlı yükselişi, diğeriyse 0 km araç bulmanın zorluğu.
Klimacılarda ‘çip krizi’ korkusu
Çin’de başlayan ve neredeyse tüm dünyaya yayılan çip krizi nedeniyle klimacılar da zor günler geçiriyor. Global İklimlendirme İthalatçıları ve İhracatçıları Derneği (GİKİD) Başkanı Ergün Kurluk, “Klimalarımız, stoklarımız var ancak yeni gelen ürünlerde sorun var. Piyasada sezon açıldığında ürünler bir süre yetecek ama sonrasında sıkıntı çekme ihtimalimiz var” dedi.
Toyota’nın en büyük tedarikçisinden çip açıklaması
Dünyanın en büyük ikinci otomotiv parçaları üreticisi olan ve aynı zamanda otomotiv sektöründe yarı iletken üretiminde de dünyanın beşinci en büyük tedarikçisi konumunda olan Denso çip birimini ayırmayı değerlendiriyor.
Bayram yoğunluğu başladı: Sıfır araçlarda yaşanan tedarik sıkıntısı ikinci el araç fiyatlarını etkiliyor
İkinci el araç piyasası Kurban Bayramı öncesi canlılık kazandı. Bayramın yaklaşmasıyla otomobillere talep arttı. İkinci el otomobil pazarlarında araç alacak vatandaşlar ekspertiz sırasına girdi. Oto galericiler, sıfır araçlarda yaşanan tedarik sıkıntısının ikinci el araç fiyatlarını etkilediğini söyledi.