Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Şimdi Reklamlar
\n
\nBir zamanlar reklam sektörü bütün öteki sektörlerin önünde giden, reklam filmleriyle, müzikleriyle, senaryolarıyla ilgi gören bir sektördü. \n
\nKalite konusunda öncülük eden bir sektördü. \n
\nBüyük şirketler bile reklamcıların karşısında sesini çıkartamaz, kendilerine önerileni kabul etmek zorunda kalırdı. \n
\nŞimdilerde durum biraz değişti. Şu, medyanın da ünlü kuralı, “vatandaş bunu istiyor” sloganı anlaşılan reklam sektörüne de yerleşti. \n
\nSon yıllarda reklamlarda iki yeni trend dikkatimi çekiyor. \n
\nBiri, hemen her reklamda ünlülerin kullanılması...\n
\nO sıralar kim bir dizide parladıysa, kim komik olarak algılanıyorsa hemen bir reklama çıkartılıyor. \n
\nHatta bazı ünlüler birkaç reklama birden çıkıyor. \n
\n***\n
\nİkinci trend de çocuksuluk...\n
\nÇocukların reklam oyuncusu olarak kullanılmasından söz etmiyorum. O da var... Çocuklarla doğrudan ilgili ürünlerde çocuksuluk da doğal sayılır. \n
\nGerçi yoğurt reklamında babasıyla yoğurt paylaşınca duygusallaşan çocuk türü reklamlar beni fazlasıyla geriyor, ama onları bir yana koyalım...\n
\nArtık en ciddi şirketler, dünyaca ünlü bankalar, büyük sanayi kuruluşları da “çocuksulaştı”...\n
\nBütün reklamlarda bir çocuksuluk, bir oyunculuk, bir neşe...\n
\nGSM şirketinin reklamında, kafasında antenle gezen çocuklar var. \n
\nBuzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi üreten firmanın reklamında robot ve aşkı var. \n
\nDünyaca ünlü bir bankanın reklamında oyuncak aslan var örneğin. Ama logosundaki aslan, kraliyeti, asaleti, güvenilirliği temsil ediyor, yani pek öyle oyunsu bir durum değil. \n
\nBir başka banka, tam ne olduğunu çözemediğim mor renkte bir hayvan karakterini konuşturuyor. \n
\nBir diğeri, bir tek hayvanla da yetinmemiş, bankada sizi horoz, eşek, Bremen Mızıkacıları topluca karşılıyor. \n
\n*** \n
\nŞimdiden çocukları müşteri yapmak niyetinde miyiz, yoksa annelere mi sesleniyoruz; herhalde reklamcıların bir bildiği vardır...\n
\nMutlaka bunlarla ilgili kamuoyu araştırmaları ellerindedir. \n
\nBir de tabii müşterilerin artık her şeyi onlardan iyi bildiğini sandığı bir döneme geçtik. Bu nedenle reklamcılara haksızlık etmeyelim. \n
\nYa da kim bilir belki de geç büyüyen bir toplum olarak bu tür şeylere daha fazla ilgi duyuyoruz.
\nYazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Cumhuriyet Vakfı Başkanı Alev Coşkun konuşma
- Özgür Özel'den 'atama' çıkışı
- Özgür Özel kutlama programında
- CHP'li vekilden Soma için flaş çağrı...
- Mine Esen'den anlamlı konuşma...
- Serra Menekay yazdı, Aysim Dolgun Ildız besteledi
- İşte Cumhuriyet'in tarihi
- Ankara Emek ve Demokrasi Güçleri eylem yaptı
- Cumhuriyet 100 yaşında! İyi ki Cumhuriyet var
- Şişli'de Hıdırellez coşkuyla kutlandı
En Çok Okunan Haberler
- Rabia Topuz, yoğun bakıma kaldırıldı
- 'Bir müddet sonra parti kurarlar bundan emin olun'
- Sertab Erener yeniden Eurovision'da
- Hafize Gaye Erkan geri dönüyor!
- Yeni randevu sistemi pazartesi başlıyor
- Firmadan açıklama!
- 'Sarayı göremiyoruz ama alınan belediyeleri görüyoruz'
- Eğitim-Bir-Sen’in paylaşımı tepki çekti!
- Uçağı kadın pilotun indirdiği ortaya çıktı
- AKP'den CHP'ye geçen Çekmeköy'de yeni dönem