Bakan Ersoy'a BTS'den yanıt
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un Haydarpaşa ve Sirkeci garlarının kültür sanat merkezi ve millet bahçesine dönüştürüleceğine yönelik açıklamasına tepki gösterdi. BTS'den yapılan açıklamada, ''Burada söz konusu olan kamu yararı değil, kültür sanatı alet ederek emekçileri yerinden etmeye, mülksüzleştirmeye yarayan ve sermayeye yeni alanlar açmaya çalışan bir girişimdir. Bu garların, tüm ulaşım işlevleriyle merkezi tren garları olarak kamu yararı temelinde korunmasını talep etmeye devam edeceğiz'' denildi.
'Gelecek nesiller bize lanet okuyacak'
İstanbul’un iki sembol yapısı Haydarpaşa ve Sirkeci garlarının TCDD'den Kültür ve Turizm Bakanlığı'na devredilmesine tepkiler devam ediyor. Haydarpaşa Dayanışması temsilcisi, Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) yöneticilerinden Hasan Bektaş, "Kültür Bakanlığı'nı burada taşeron olarak kullanıp yine birilerine peşkeş çekecekler. Haydarpaşa ve Sirkeci gibi yerleri satarak kendilerine rant çıkarma peşindeler" dedi.
"Hukuksuzluk ve kayırmacılık sürüyor!"
TCDD tarafından Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı kapsamında çeşitli unvanlarda yapılan yazılı ve sözlü sınavlarının sonucunda yapılan mülakatlarda "kayırmacılık" yapıldığını iddia eden Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) İzmir Şube Başkanı Erdal Akyol, "Sınavlarda düşük puan alan yandaş sendika üyelerinin kayrıldığı, diğer yandan sendikamız üyesi olmayan, başka sendika üyesi olan ya da hiçbir sendika üyesi olmayanlardan da; cemaat, tarikat bağlantısı bulunmayan, bakan milletvekili yakını olmayanlar da bu mülakatlarda elenmişlerdir. Yani kısacası arkası ve dayısı olmayanların da hakkı yenmiştir" dedi.
İddia
TCDD’nin anonim şirkete (AŞ) dönüştürüleceği iddiası gündeme geldi. Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası bunun “özelleştirme” adımı olduğunu savundu. Açıklamada, “Amaç demiryollarını sermayeye dikensiz gül bahçesi olarak sunmak. İşçiler ortada kalacak” dendi.
YHT'de faciadan dönüldü
“Raylar oturmadığı için kaza riski var” uyarılarına karşın iktidarın seçim öncesinde aceleyle açtığı yüksek hızlı trenin Ankara-Sivas hattında faciayı kılavuz tren engelledi. Yağışlar nedeniyle rayların ve traverslerin altındaki dolgu boşalınca yol kontrolü yapan kılavuz lokomotif raydan çıktı. 6 yılda yapılacağı açıklanan hat ancak 15 yılda eksikleriyle açılabildi. Kılavuz lokomotif geçtikten sonra yağmur yağsa ve 419 kişi yolcu kapasiteli tren raylardan geçse büyük bir facia yaşanacaktı. 24 Haziran 2018 seçimleri öncesinde Ankara’da açılan hatta meydana gelen kazada 9 kişi yaşamını yitirmişti.
‘Hülle’ yargıdan döndü
Kayseri Havalimanı Müdürlüğü’nde şoför olarak çalışan personel, görevde yükselme sınavına tabi şef kadrosuna atanabilmek için önce sınav şartı bulunmayan müdür yardımcısı yapıldı. Üç gün sonra da şef kadrosuna kaydırıldı.
Emekçiye yük, şirketlere kâr
Türkiye’de özelleştirmeler hız kesmeden sürerken Arjantin bu yoldan dönmeye çalışıyor. Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası’nı (BTS) ziyaret eden Uluslararası Taşımacılık Çalışanları Federasyonu (ITF) Demiryolları Seksiyonu Küresel İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Julio Sosa, ülkesinde yaşananların Türkiye ile benzerlikler taşıdığını belirtti.