Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Seyir hali
Kaptan koltuğunda oturanların deyimi.
Seyir hali, hem yapılan işi, eylemi hem de süreci anlatıyor.
Bir de o gideni izleyenler var tabii. Seyir halinde olanı seyredenler.
Onlar da başka türlü bir seyir halinde.
“Milli irade”ye dahil sayılmayan, birey ve kurumlar üstüne kırılan direksiyonla, 29 Ekim’den bu yana keskin virajlar dönülürken.
Cumhuriyet’in temel ilkeleri, hukuk devletinin gerekleri, demokrasinin asgari kriterlerinin, hızlanan seyir halinde paramparça edildiği günlerden geçiyorken.
Soru işareti kalınlaşıyor: Seyredenler seyre devam edecek mi?
Endişe demeçleri, durum tespitleri ve bildirgeler, bu kasvet bulutunu dağıtacaksa ne âlâ.
***
İktidarın demokrasi hattında duranlara taarruzu, ekonominin dimaniklerinden bağımsız değil.
Sizce, her şeyin yolunda gittiği bir ekonomi düzeninde bu kadar baskıya ihtiyaç duyulur mu?
Haberi DHA geçti: THY, 22 noktaya seferlerini iptal etmiş.
Bir: Ekonomik Daralma
İki: Terör
Türk Hava Yolları (THY) bu iki nedenle yolcu kaybediyormuş.
Filodaki toplam 30 uçak da park pozisyonuna alınmış.
Bunun da temel nedeni günlük uçuş saat ortalamasının düşmesiymiş.
***
THY tasarruf yapadursun, İstanbul’da dünyanın en büyük havalimanı inşa ediliyor.
Malum beşli konsorsiyum, 90 bin yolcu kapasiteli ilk etabı, Cumhurbaşkanı’nın doğum gününe yetiştirmeye çalışıyor. Yok 2017 değil. Olmadı. Niyet öyleydi ama yetişmedi. Kredi işleri falan.
26 Şubat 2018 için büyük uğraş veriliyor.
İGA konsorsiyum Başkanı Yusuf Akçayoğlu, geçenlerde 6 milyar Avro’nun 1.250 milyarlık kısmını harcadıklarını açıkladı.
Harcıyorlar ama harcadıklarını ileride misliyle alacaklar.
Dünyanın en yüksek yolcu kapasiteli havalimanı için beşli konsorsiyuma DHMİ yolcu garantisi verdi. Sözleşmeyle taahhüt etti.
İstanbul’un su havzasının üzerine yapılan 3. havalimanı, gelişen bir Türkiye ekonomisi varsayımı üzerine kurulu.
***
Sayıştay’ın 2014 DHMİ raporunda vardı.
Tıpkı 3. havalimanı gibi Yapİşlet- Devret modeliyle yaptırılan Ankara Esenboğa yolcu garantisiyle çalışıyor.
Dış hatlarda, devletin garanti ettiği yolcu sayısının altında yolcuya hizmet verildi.
Uygulama sözleşmesi gereği yolcu başına 10 Avro olan garanti yolcu sayısına ulaşılamadı.
2006-2014 dönemindeki kayıplar nedeniyle şirkete 26.2 milyon Avro ödendi.
3. havalimanının hedefi, bütün etapları tamamlandığında yıllık 101 milyon yolcuya hizmet veren Atlanta’yı geçmek olarak açıklanmıştı.
İktidarın bundan altı yıl önce verdiği yolcu garantileri, bakalım 2018’de açılacak ilk etap için tutacak mı?
Ekonomik daralma ve terör.
Filosunda 298 yolcu uçağı bulunan THY, 30 uçağını park pozisyonuna almışken, cevaplanmaya değer bir soru.
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Türkiye'deki sağlık sistemi ne durumda? Mersin Tabip Oda
- Çorlu tren faciası davasında 6 yıl sonra karar çıktı!
- Beslenme çantalarının içi boş kaldı...
- Böylesi görülmedi: Tavuk mu horoz mu?
- Özel yeni üye kampanyasını başlattı
- Bugün 23 Nisan! Arşiv görüntüleriyle Meclis'in açılışı..
- Erdal Sağlam'dan ekonomi analizi!
- Belediye başkanı 'sıkıntı olmayan belediyemiz yok' dedi
- Özdağ'dan hükümete Dünya Bankası tepkisi
- Meclis'te gerilim
En Çok Okunan Haberler
- Kayyum rektörün paylaşımına tepki
- Milletvekili sayısı artacak
- Taksim bombacısı için karar çıktı
- Kadınları 'çarşaf'a çağırdılar
- Özgür Özel 'kırmızı motosiklet' sözünü tuttu
- Metin Külünk'ten, Şimşek'e 'fotoğraflı' uyarı
- Altın fiyatları güne nasıl başladı?
- Kapısı açık seyreden otobüsten böyle düştü!
- Perinçek’in danışmanı Adanur tutuklandı
- 'Dükkânı kapat gel diyor'