Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Eğitimde tebeddül-i esma ile hakaik tebeddül etmez
Eğitim Reformu Kültürünü Oturtamadık
Bir mecelle kuralı der ki: “Tebeddül-i esma ile hakaik tebeddül etmez”. Yani bir şeyin ismini değiştirerek gerçekleri değiştiremezsiniz. Bunu, eğitim için de söyleyebiliriz. Herkes eğitimin daha iyiye gitmesi gerektiğini söyler. Bu daha iyiye gidiş için iyi niyetle bir şeyler yapmaya çalışanlar da, çoğunlukla eğitimin bilimine, yönetimine, felsefi, tarihsel ve sosyal temellerine hakim olmadıklarından; eğitimde değişim yapayım derken, aslında yüzeysel bir şekilde isim değişikliğinden öteye gidemezler. Ve böylelikle de “Eğitimde tebeddül-i esma ile hakaik tebeddül etmez”i görüyoruz. Yani eğitimdeki isim değişikliklerinin gerçekleri değiştirmediğini, eğitimi daha iyiye götürmediğini görürüz. Çünkü bu yapılan değişiklikler reform kültürüne uygun, bütünü gören ve yapısal değildir.
Eğitim Reformu Kültürünü Oturtamadık
Tüm bunları ana hatlarıyla “Türkiye’de Eğitim Sistemi, Cumhuriyet’in Kuruluşundan İtibaren Hiç Değişmedi Önermesi Hermeneutik Açıdan Ele Alınmalıdır” isimli yazımızda ele almıştık. Eğitimde başarıya ulaşmak için eğitimin yapısına, sistemin özüne, kendisine dair değişiklikler yapmak gerekmektedir. Bu da eğitim reformu kültürünü oturtabilmekle ilgilidir. Burada da eğitimdeki reformların sistem düşüncesinin farkında olarak yapılması fikri ön plana çıkıyor.
Eğitim Reformları Veriye Dayalı Yapılmalıdır
Bu sistem düşüncesinin farkında olmak, eğitim sistemimizdeki yeni yapılanmaların, analizlerin ve reformların veriye dayalı yapılmasını gerektiriyor. Yine eğitimdeki değişimlerin isim değişikliğinden öteye geçebilmesi için eğitim sistemimizin liyakat merkezli kurgulanması ve eğitimin tüm paydaşlarının gerçek anlamda eğitimin içine dahil edilmeleri gerekmektedir.
Eğitimde yapılan değişikliklerin akşamdan sabaha yapılmaması, gerçek pilot çalışmalara dayanarak yapılması da eğitimde isim değişikliğinin ötesindeki yapısal değişikliklerin önünü açacaktır. Eğitimdeki gerçekliği değiştirmenin yolu; eğitim sistemimizin sistemsizlikten kurtulmasından geçmektedir. Bu nedenle eğitimde yapılan tüm değişiklikler bir sistem düşüncesi merkezli yapılmalıdır.
Yani eğitimdeki reformları bir sistem düşüncesinin farkında olarak yaparsak, eğitimdeki tüm öğeleri birbiriyle ilişkili bir bütün olarak algılarsak ancak eğitimde başarıyı yakalayabiliriz. Diğer türlü, eğitimde tebeddül-i esma ile hakaik tebeddül etmez. Ve bizim, ülke olarak eğitimde isim değişiklikleri, iki ileri bir geri vb. ile kaybedecek vaktimiz yoktur. Türkiye Hepimizin, Eğitim Hepimizin…
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Asgari ücret artarsa verimlilik artar
- Yankı Bağcıoğlu'ndan Suriye uyarısı:
- CHP'li Günaydın'dan Bakan Tekin'e tepki!
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
En Çok Okunan Haberler
- Dönmek isteyen gençler için şartını açıkladı
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- ‘Kartlar bloke edilebilir’ uyarısı!
- CHP'nin ilçe başkanından açıklama!
- Jose Mourinho'dan genç futbolcuya övgü!
- İkinci elde 'Suriyeli' hareketliliği
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü