Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Otomobillerde arka tekerlekler hareketli hale geliyor
Otomobil sporlarında öne çıkan temel noktalardan biri hiç şüphesiz yol tutuştur.
Yüksek güç ve hafif yapı ile hızlanma konusunda yapılacakların dışında, aerodinami son zamanlarda elektrikli otomobillerle birlikte en çok öne çıkan konu oldu. Bu disiplin performansa büyük katkı sağlıyor. Hem yakıt tüketimini düşürüyor hem hızlanma kabiliyetini geliştiriyor hem de son hızın artırılabilmesinde öne çıkıyor.
AKTİF TEKERLEK GÖBEĞİ
Yeni teknolojiyi spor otomobil dünyasının en önemli isimlerinden biri olan Lamborghini duyurdu. Lamborghini 'Aktif Tekerlek Göbeği' adını verdiği sistemle otomobillerin viraj kabiliyetini geliştirmeyi amaçlıyor.
Aktif Tekerlek Göbeği sistemi temel olarak ikinci direksiyon gibi çalışıyor ve arka tekerlekleri hareket ettiriyor. Arka tekerleği hareket ettiren farklı sistemler de bulunuyor ancak bu sefer duyurulan teknoloji bunlardan çok daha farklı.
Lamborghini'nin bir Huracan modelinde test ettiği bu sistemde otomobilin yere daha iyi tutunması için arka tekerlekler kamber ve toe açısını değiştirebiliyor.
KAMBER AÇISI
Kamber açısı otomobil lastiğinin en üst kısmı ile yere basan en alt kısmı arasındaki açıdır. Eğer otomobilin yere bastığı noktaya göre lastiğin üst kısmı iç kısmı içe daha yakın duruyorsa bu negatif kamber tam tersi ise pozitif kamberdir. Birçok performans aracı negatif kamber yani lastiğin iç kenarına yaslanması ile ayarlanır. Ancak bu durum düz yolda çekişi azaltır ve lastik aşınmasını artırır.
TOE AÇISI
Toe açısı ise lastiklerin birbirine bakma açısıdır. Toe-in lastiklerin ön kenarlarının birbirine baktığı, toe-out ise arka kenarlarının birbirine baktığı durumdur. Toe-out bir aracı daha reaktif ve dönüşe daha istekli hale getirirken, toe-in daha iyi yüksek hız dengesi sağlar.
Lamborghini Aktif Tekerlek Göbeği
Lamborghini'ye göre Aktif Tekerlek Taşıyıcı'nın yüke göre ayarlanabilmesi, lastiğin yüzde 25'e kadar daha fazla viraj alma kuvveti üretmesini sağlıyor. Çünkü hızlı dönüş esnasında lastiğin yere basması yeni sistem ile artak daha iyi oluyor.
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Donald Trump'ın yeniden başkan olması dünya ekonomisini
- Ege'nin Gündemi'nde bu hafta!
- Dubai çikolatasına rakip
- Balbay'dan çarpıcı Saray kulisi!
- Karga videosu sosyal medyada viral olmuştu!
- Öğretmenlik meslek kanunu taslağı...
- Atatürk'ün kullandığı parfümden üretti!
- Minikler Cumhuriyet'in ilanını gazete dağıtarak duyurdu
- Şok İddialar! Oktan Keleş: TUSAŞ Saldırısının Arkasında
- Bu kadarı pes! Çöp evden 10 kamyon çöp çıktı
En Çok Okunan Haberler
- Tüm Türkiye'yi ekran başına davet etti
- Seçim sonucunu bilen şirketten yeni anket!
- 'Erken seçim' anketinde çarpıcı sonuç
- Mahkeme heyetinden ara karar için müzakere
- DEM Parti'den iktidar ve muhalefete çağrı
- Özel sessizliğini bozdu: 'CHP Genel Başkanı olarak...'
- Deprem uzmanı 3 yeri işaret etti
- Burun kılı koparmanın 'ölümcül' riski
- Ersin Tatar'dan 'ortak Türk alfabesi' açıklaması
- Kayıtlara geçmiş en büyük tsunami!