Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Otomobillerde arka tekerlekler hareketli hale geliyor
Otomobil sporlarında öne çıkan temel noktalardan biri hiç şüphesiz yol tutuştur.
Yüksek güç ve hafif yapı ile hızlanma konusunda yapılacakların dışında, aerodinami son zamanlarda elektrikli otomobillerle birlikte en çok öne çıkan konu oldu. Bu disiplin performansa büyük katkı sağlıyor. Hem yakıt tüketimini düşürüyor hem hızlanma kabiliyetini geliştiriyor hem de son hızın artırılabilmesinde öne çıkıyor.
AKTİF TEKERLEK GÖBEĞİ
Yeni teknolojiyi spor otomobil dünyasının en önemli isimlerinden biri olan Lamborghini duyurdu. Lamborghini 'Aktif Tekerlek Göbeği' adını verdiği sistemle otomobillerin viraj kabiliyetini geliştirmeyi amaçlıyor.
Aktif Tekerlek Göbeği sistemi temel olarak ikinci direksiyon gibi çalışıyor ve arka tekerlekleri hareket ettiriyor. Arka tekerleği hareket ettiren farklı sistemler de bulunuyor ancak bu sefer duyurulan teknoloji bunlardan çok daha farklı.
Lamborghini'nin bir Huracan modelinde test ettiği bu sistemde otomobilin yere daha iyi tutunması için arka tekerlekler kamber ve toe açısını değiştirebiliyor.
KAMBER AÇISI
Kamber açısı otomobil lastiğinin en üst kısmı ile yere basan en alt kısmı arasındaki açıdır. Eğer otomobilin yere bastığı noktaya göre lastiğin üst kısmı iç kısmı içe daha yakın duruyorsa bu negatif kamber tam tersi ise pozitif kamberdir. Birçok performans aracı negatif kamber yani lastiğin iç kenarına yaslanması ile ayarlanır. Ancak bu durum düz yolda çekişi azaltır ve lastik aşınmasını artırır.
TOE AÇISI
Toe açısı ise lastiklerin birbirine bakma açısıdır. Toe-in lastiklerin ön kenarlarının birbirine baktığı, toe-out ise arka kenarlarının birbirine baktığı durumdur. Toe-out bir aracı daha reaktif ve dönüşe daha istekli hale getirirken, toe-in daha iyi yüksek hız dengesi sağlar.
Lamborghini Aktif Tekerlek Göbeği
Lamborghini'ye göre Aktif Tekerlek Taşıyıcı'nın yüke göre ayarlanabilmesi, lastiğin yüzde 25'e kadar daha fazla viraj alma kuvveti üretmesini sağlıyor. Çünkü hızlı dönüş esnasında lastiğin yere basması yeni sistem ile artak daha iyi oluyor.
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Asgari ücret artarsa verimlilik artar
- Yankı Bağcıoğlu'ndan Suriye uyarısı:
- CHP'li Günaydın'dan Bakan Tekin'e tepki!
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Restoranlarda 'harcama limiti' uygulaması başladı