İzmir-Ankara hızlı tren hattı inşaatında kaza
İzmir-Ankara hızlı tren hattı inşaatının Manisa’nın Alaşehir ilçesine bağlı Gümüşçay mevkiindeki viyadük çalışmaları sırasında meydana gelen iş kazasında 9 işçi yaralandı.
Türkiye'nin yeni turistik treni: Mezopotamya Ekspresi
Ankara'dan Diyarbakır'a uzanan güzergah boyunca seyahat tutkunlarına yeni deneyimler yaşatacak turistik trenin, 19 Nisan'daki ilk seferi öncesi tanıtım turu gerçekleştirildi.
Seçim treni
2013 yılında temeli atılan Ankara - İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin aradan 11 yıl geçmesine rağmen sadece yüzde 62.9’u tamamlandı. Sekiz bakanın değiştiği hızlı tren için Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Mayıs seçimi öncesi 2027 ardından 2028 yılında açılacağını hedeflemişti. Uraloğlu, 2024 yerel seçimler yaklaşınca açılışı iki yıl geriye çekti ve bitiş tarihini 2026 yılı olarak duyurdu.
“Her ay 4 kilometre ray döşeseler biterdi”
CHP İzmir Milletvekili Deniz Yücel, 2013 yılında temeli atılan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattını ve bitmeyen hikâyesini Meclis’e taşıdı. 10 yıldır bitti bitecek diye türlü bahanelerle uzatılan ve Sayıştay raporlarına da konu olan hızlı tren projesine ilişkin Yücel, “2013’ten bu yana her ay 4 kilometre demiryolu döşeseler, 10 yılda bitiremedikleri hızlı tren hattını bitirebilirlerdi ama AKP iktidarı İzmirlileri, bitmeyen hızlı tren vaatleriyle kandırmaya devam ediyor” dedi.
Cumhuriyet gündeme getirmişti
CHP İzmir Milletvekili Bedri Serter, İzmir-Ankara Hızlı Tren Hattı ihalesinin “usulsüz” olduğu gerekçesiyle açılan davada; mahkemenin ‘istisna kapsamına’ alınabileceği ve hukuka aykırılık olmadığı yönündeki kararına tepki gösterdi. Serter, “Mahkemelere intikal edilse de hakimlerinde yandaşlık ve yerlerinden olacağı korkusu ile tek adam rejiminin kararlarına adaletsizlik yaparak uyuyorlar” dedi.