Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Kral çıplak!
Hans Christian Andersen'in "İmparator'un Yeni Giysileri" masalını bilmeyen yoktur... Hani çok eski zamanlarda, çok uzak diyarlarda yaşamış egoist, kendini beğenmiş, halkın fikirlerine saygı duymayan bir kralın giysilere zaafı yüzünden düştüğü acınası durumu anlatan o kısa masal...
Kendini dokumacı olarak tanıtan iki dolandırıcının "sadece akıllıların görebileceği" bir giysi yaratma vaadine kanıp, aslında var olmayan giysiyi üzerine geçirerek halka karışan kralı anlatır; etrafındaki yalakaların alkışladığı, gerçekleri duymaya tahammülü olmayan çıplak kralı... Geçit töreninde halkın arasından çırılçıplak geçerken, tüm masumluğuyla, korku nedir bilmeyen bir çocuğun "kral çıplak!" haykırışıyla bocalayan, gerçeği görüp bir türlü söyleyemeyen halkın da çocuğa aynı nidayla katılmasıyla yıkılan kralı... Arada unutsak da, hepimiz biliriz.
Masallar ile moda dünyası arasında ilginç bir bağ var. Özellikle yüksek moda markaları estetik, fantazi, tarih ve mitlerin iç içe geçmesi açısından ortak noktada birleştikleri masallardan sıklıkla referans alıyor. Alice and Olivia markasının Rapunzel'i, Jean Paul Gaultier'in Hansel ve Gretel'i, Chanel'in Cinderella'yı, Rodarte'nin Küçük Deniz Kızı'nı podyumlarda ağırladığını daha önce görmüştük.
Bu kez de "Kral çıplak" masalı, bir moda markasının ilham kaynağı oldu. Kült Japon tasarımcı Rei Kawakubo, 1968'de kurduğu Comme des Garçons firmasının 2017 İlkbahar-Yaz Erkek Koleksiyonu'nda, "insanın içini olduğu gibi ortaya seren" tasarımlarıyla Hans Christian Andersen'e selam çaktı.
Kawakubo modanın işlevini, güzellik anlayışını, estetik kuralları sorgulayan, tasarımlarının kendi meramını kendisi aktaracağına inandığı için basına çok nadir olarak röportaj veren, "giysileri satın alırken sizi nasıl göstereceklerini değil, nasıl hissettireceklerini düşünün" diyen, cesur bir tasarımcı. Kawakubo, koleksiyonunda yağmurluklardan uzun ceketlere ve askılı üstlere kadar yer verdiği transparan kumaşı, “kral çıplak” ve “güzellik görenin gözündedir” gibi slogan ve mesajlarla süsledi.
Bilinen anlamda ceket takımların yerini, çizgili pamuk gömlekler ve şortların birlikteliği ile Nike ortak çalışmasının yansımaları aldı.
İtalyan tasarım markası Fornasetti ile yaptıkları ortak çalışma ise kumaşlara yüz, dudak, göz desenleri olarak yansıdı.
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Asgari ücret artarsa verimlilik artar
- Yankı Bağcıoğlu'ndan Suriye uyarısı:
- CHP'li Günaydın'dan Bakan Tekin'e tepki!
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
En Çok Okunan Haberler
- Rus basını yazdı: Esad ailesini Rusya'da neler bekliyor?
- Yeni Ortadoğu projesi eşbaşkanı
- Esad'a ikinci darbe
- İmamoğlu'ndan Erdoğan'a sert çıkış!
- WhatsApp, Instagram ve Facebook'ta erişim sorunu!
- ‘Yumurtacı müdire’ soruşturması
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- Naci Görür'den korkutan uyarı
- 6 asker şehit olmuştu
- ‘Bir an önce ilan etmelerini bekliyoruz’