Bu neyin solu?
Hayata geçirdiği projelerle adından sıkça söz ettiren, Senarist, Yönetmen, Yapımcı Murat Şeker ile hayatı, sineması ve güncel konular üzerine kapsamlı bir söyleşi…
Dünden bugüne Darülbedayi’de kadın figürü...
Şehir Tiyatroları’nın temelini oluşturan, 1914 yılında Belediye Başkanı Cemil (Topuzlu) Paşa tarafından kurulan Darülbedayi-i Osmani, ilk yıllarından itibaren başarılı ve güçlü kadın karakterleri bünyesinde barındırdı.
Ataerkilliğe başkaldırı, bireyselleşme: Nora 2
Nora daha da güçlenerek dönüyor: “Söyleyeyim; bu kapıdan çıkıp giden kişi değilim artık. Çok farklı bir insanım şimdi.”
Müthiş deneyim
Gençliğinde keman, piyano ve perküsyon eğitimi alan, birçok ulusal ve uluslar arası orkestrada şeflik yapan Robin Ticciati yaklaşık 1,5 saat süren konserde performansı ile izleyiciyi kendine hayran bıraktı.
Maskülinite ve İkilik... 12. gece...
“Shakespeare'in en sevilen komedilerinden biri olan 12. Gece, cümbüşlü kimlik yanılması ve karşılıksız aşk hikâyesi...
Kalbin hafızası… Baba…
Florian Zeller tarafından yazılan 'Baba', gerek performans, gerek reji anlamında sezonun ses getireceğini düşündüğüm sayılı oyunlarından.
Erkekliğin kırılma noktası… Kürklü Venüs…
Oyuncu kadrosunda başarılı isim Pervin Bağdat'a, yönetmen Ersin Umut Güler'in eşlik ettiği 'Kürklü Venüs'; patolojik aşırılığın, itaatkarlığın ve boyun eğişin izleyici tüm çıplaklığıyla anlatıldığı çok değerli bir yapım olmuş.
Tablodan çıkıp, sahneye ulaşan bir 'Çığlık'
Yönetmenliğini Metehan Budak'ın üstlendiği, Edvard Munch'un aynı adlı tablosundan esinlenerek Tiyatro Füg tarafından sahnelenen 'Çığlık', metin, performans ve reji anlamında yaratıcı ve üst düzey bir iş. Oyunun içindeki her oyun, oyun sonunda atılacak çığlığın bir parçasını oluşturuyor.
Okan Bayülgen'den sıra dışı bir yapım: Harem Kabare
Dada Salon Kabarett tarafından sahnelenen Okan Bayülgen’in yazıp yönettiği ve aynı zamanda oynadığı oyunun oyuncu kadrosunda Melda Gür, Merve Sevi, Ödül Turan, Selin Atasoy ve Kayra Ural bulunuyor.
Tiranlığa başkaldırı: Antigone
Sofokles tarafından İÖ 442 yılında yazılan Thebai üçlemesinin son oyunu olan “Antigone” İ.B.B. Şehir Tiyatrolarının yeni sezon oyunlarından.
Ay, Carmela
Oyun izleyiciye, insanlık tarihinin en karanlık dönemlerinden olan Franco rejimi döneminden bir kesit sunuyor.
Semaver Kumpanya’dan Kalıpları Yıkan Modern Bir “Cimri”
Moliere’in 1600’lü yıllar burjuva yaşamını ve karikatürize ettiği insan tiplemeleri üzerinden toplumdaki yozlaşmaları hicvettiği eserini Tansu Biçer uyarlayarak Serkan Keskin’e teslim ediyor.
Yabancılaşma, Dayatma, Sapma… Genet, Paravanlar…
Genet yaşamının büyük bölümünü hapishanede geçirmiş ve bu durum yapıtlarında etkisini belirgin düzeyde göstermiştir.
Don Kişot’um Ben
Ozan Güven, Don Kişot karakterini sadece oynamakla kalmamış farklı yorumuyla unutulmayacak performanslar arasına adını yazdırmış.
Eğlencenin ötesi, başkaldırı: Hedda Gabler
Hedda Gabler'in konusu, içerisinde psikolojik çelişkiler barındıran, toplum içinde oluşan ataerkil yapıya başkaldırı olarak özetlenebilir.
Yolcu Tiyatrodan Sıra Dışı Bir Oyun: Joko’nun Doğum Günü
Sahnelendiği yıl büyük ses getiren ve ulaşılması zor bir rekora imza atarak 13 ödülle adından sıkça söz ettiren oyun, yaklaşık bir yılın ardından yeni Joko’su Erdem Kaynarca ile tekrar sahnelenmeye başladı.
Aymazlığın Tragedyası… Kral Lear
Oyun Atölyesi’nin izleyici karşısına çıkardığı “Kral Lear”, aymazlıkla verilen kararların bireyleri düşürdüğü zor durumu ve trajediyi anlatır. William Shakespeare’in yazıp Haluk Bilginer’in çevirdiği oyunu Muharrem Özcan yönetiyor.
Şahika Tekand'ın tragedyası “Io”
Oyun sorgulayan, başkaldıran ve adalet arayışında olan Io’nun öyküsünü ele alan bir tragedya.
Tüm Çılgınlar Sever Beni
Mert Fırat canlandırdığı karakterin tüm argümanlarını bir enstrüman gibi kullanması usta bir müzisyeni andırdı.
Kapıların Dışında
Yolcu Tiyatronun online olarak izleyici karşısına çıkardığı Wolfgang Borchert tarafından yazılan oyunun çevirisi Behçet Necatigil’e ait.
Güçlü karakterlerin sıradanlaşması! Dali'nin Kadınları
Bir rüya sahnesiyle başlayan oyun ilk sahneden itibaren izleyicinin nelerle karşılaşacağının sinyalini verir gibiydi.
Bir şehir, iki insan: Sesin Resmi
Devlet Tiyatroları-Sabancı Uluslararası Adana Tiyatro Festivali kapsamında Dot’un sahnelediği Kieran Hurley tarafından yazılan Sesin Resmi oyunun çevirisi Mehmetcan Mincinozlu'ya ait.
Kendini bilmek ve bulmak arasındaki bir kayboluş hikâyesi
Bol ödüllü başarılı yazar Murat Gülsoy, insanların birbirlerinin hayatlarını çalma, birbirlerinin hayatlarını yaşamak isteme paradoksunu başarılı bir şekilde anlatmış.
Timsahın karnından hesaplaşma
Yaklaşık 90 dakika ve tek perde sahnelenen Timsah oyununda Alper Baytekin, Berkay Tulumbacı, Naz Çağla Irmak ve Özgün Aydın'dan oluşan güçlü bir kadro bulunuyor.
Einstein’in ihaneti
Oyunla ilgili öncelikle şunu söylemeliyim; online olmasına rağmen yapılan video tasarımlarında etkisiyle tiyatro atmosferini hissettiren nadir gösterimlerden.
Balat’tan insan öyküleri
Proje tasarımının Ahmet Sami Özbudak'a, prodüksiyon sorumluluğunun ise Kerem Pilavcı’ya ait olduğu, farklı formatıyla izleyici karşısına çıkan Monologlar Müzesi "Balat", İstanbul'un Balat semtinde geçen hikâyeleri tiyatroseverlerle buluşturuyor. Oyun, beş farklı odada yaklaşık 10-12 dakika süren gösterimlerden oluşuyor.