Şikayetler şimdiden başladı: Kasım indirimleri için uyarı
Şikayetvar, kasım indirimlerinde en çok şikayet edilen konuları derledi ve tüketicileri uyardı. Platform tarafından yapılan açıklamada, “Kasım indirimleriyle birlikte şikayetler arttı. ‘Efsane’ ve ‘şahane’ diye pazarlanan kampanyaların ardında her yıl binlerce şikayet, aldatıcı fiyat oyunları ve siber tehlikeler yatıyor” denildi.
Green Card başvurusu yapacaklara uyarı!
Çözüm platformu Şikayetvar, Amerika’da daimi ikamet hakkı sağlayan ve ‘Green Card’ olarak bilinen Diversity Visa (Göçmen Çeşitlilik Vizesi) programına başvuru sürecinde dolandırıcılara karşı uyardı. Platform, başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları ve dolandırıcılardan korunma yollarını açıkladı.
Klima şikayetleri temmuz ayında patladı: En çok gelen 9 şikayet...
Çözüm platformu Şikayetvar verilerine göre klima şikayetleri son bir ayda yüzde 162 arttı. Servis hizmetlerinde gecikme ve yüksek maliyetler, kurulum ve montaj sürecindeki sorunlar en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı.
Şikayetvar açıkladı: Evde ek iş vaadiyle dolandırıcılık!
Çözüm platformu Şikayetvar, evde ek iş ilanlarıyla ilgili kendilerine gelen şikayetleri derledi. Platform, ‘evde sabun paketleme’, ‘evde toka dizme’, ‘evden ek gelir fırsatı’ gibi ilanlarla başlayan dolandırıcılık şikayetlerinin 33 binin üzerine çıktığını duyurdu.
Rekor şikayet: Kasım indirimlerinde tüketiciler mağdur oldu!
Kasım ayı boyunca devam eden indirimler sona erdi. Şikayetvar, Kasım ayı indirimlerini mercek altına alarak e-ticaret, kargo ve pazaryeri sitelerine ait verilerini açıkladı. Yapılan açıklamaya göre e-ticaret sektörüne son bir ayda 30 bini aşkın şikayet ulaşırken, kargoyla ilgili şikayetlerin sayısı ise 19 bini buldu.
Burs vaadiyle dolandırıcılık şikayetleri yüzde 753 arttı!
Çözüm platformu Şikayetvar, burs vaadiyle dolandırıcılık şikayetlerini açıkladı. Buna göre şikayetler son bir yılda yüzde 753 arttı. Öğrenciler en çok kişisel bilgilerinin çalınmasından endişeli.
Kapsamlı veriler açıklandı
Şikayetvar ders zilinin çalmasına sayılı günler kala özel okullar, yurtlar, üniversiteler ve öğrenci servisleriyle ilgili şikayet verilerini paylaştı. Platform tarafından yapılan açıklamaya göre, özel okul şikayetleri yüzde 133, KYK şikayetleri yüzde 81, devlet üniversiteleriyle ilgili şikayetler ise yüzde 45 arttı.
Bayramda en çok şikayet edilen konular belli oldu
Kurban Bayramı’nda tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular açıklandı. Şikayetvar verilerine göre bu dönemde en çok şikayet edilen sektör, karayolu ulaşım firmaları oldu. Oteller ve tatil köyleri, havayolu ulaşım firmaları ve bilet siteleri en çok şikayet edilen diğer sektörler olarak öne çıktı. Bununla birlikte rezervasyon sorunları, tur ve bilet iptalleri, aynı koltuğun iki kişiye satılması ve odaların temiz olmaması da en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı.
Renault ve Dacia, Şikayetvar A.C.E Awards'ta kendi kategorilerinde bu yıl da lider seçildi
Mais AŞ bünyesindeki Renault ve Dacia, Şikayetvar A.C.E Awards'ta otomotiv kategorisinde bu yıl da lider oldu.
Veliler isyan etti...
Özel okullar maliyetleri gerekçe göstererek en az yüzde yüz zam talep ederken velilerse fahiş fiyatların uygulanmasından şikayetçi. Bu durum çözüm platformu Şikayetvar'a da yansıdı.
Kargo şirketlerine en çok şikayet edilen konular
Kargo şirketlerine edilen şikayetlerin nedenleri açıklandı. En çok şikayet eden il İstanbul olurken, 247 bin 946 şikayet analiz edildi.
Yurttaşların yüksek kira şikayetleri derlendi
Yüksek kira fiyatları, gündemdeki yerini koruyor. Çözüm platformu Şikayetvar da kiracıların konuyla ilgili şikayetlerini derledi.
Yetkili servis şikayetleri yüzde 316 arttı
Çözüm platformu Şikayetvar, yetkili servisler ve özel teknik servislerle ilgili datalarını açıkladı. Verilere göre, beyaz eşya yetkili servis şikayetleri bir önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında yüzde 316 arttı. En çok şikayet edilen konuların başında garanti süresi ve kapsamı, tamir sürelerinin uzunluğu, verilen randevu tarihlerine uyulmaması geldiği belirtildi.