Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Darbeci, DindarKindar...
Pazar akşamüstü kapı önünde; gelenek ve kültür üzerine kitaplar yazmış, çok okuyan, az konuşan, insana sınırsız hoşgörü ile bakabilen komşumla karşılaştım. Elinde kocaman bir naylon torba, yüzü kaygılı; “Taksim taraflarında işim vardı. Mitingin içine düştüm. Çok büyük bir kalabalık vardı. Dayanamadım, yerlere atılan bayraklardan topladım... Milliyetçi, taşıdığı bayrağı miting sonunda yere atar mı?.. Anlayamadım” sözleri arasında, kocaman torbanın ağzından içindeki basılmaktan çamurlanmış bayraklar yığınını gösteriyordu...
\nHocalı katliamının yıllardır unutulmuş protestosu, anma etkinliğinin bu yıl Fransa Ermeni soykırım kararı bağlantılı, örgütlendiğini bilmeyen yok. Fransa gelişmelerinde Türkiye ile dayanışma eksikliğinden sitem alan Azerbaycan iktidarının, İstanbul’da örgütlenen miting için milyar dolarlar harcadığı söyleniyor. Yasalar gereği, bu mitingde işlenen hakaret, insanlık suçları için dava açılırsa doğrudan sorumlu ayrı bir tertip komitesi olsa da bizim hükümetin doğrudan desteklediği ortada. Sadece İçişleri Bakanı’nın konuşma yapması, çok sayıda milletvekilinin katılmış olması ile sabit.
\nElbette bu kadar kalabalık katılımlı bir mitingde Ermenileri çok ilkel, acımasız, toptancı hakaretle hedef alan suç gösterilerinin doğrudan sorumluluğunu hükümete yüklemek haksızlık olur. Ancak bu mitingin düzenlenmesinde iktidar bu kadar doğrudan irade göstermişse, ağır ırkçı suç içeren sloganlar, pankartların hesabının sorulması sorumluluğunu üstlenmek zorundadır.
\nBenzer mitinglerde çok etkin, hatta gaddarca müdahale eden polis güçlerinin, bu mitingte işlenen suçlara, estirilen havaya seyirci kalmalarının, iktidar, hele de bakanları orada, konuşma yapmışken.. sorumluluğu cabası...
\n***
\nTeksesli iktidar gücünün; devletin tüm kurumları, bağımsız, özerk olması gereken örgütlenmelerinin ele geçirilmesi, iktidarda adım adım, çok hızlı, çok güçlü yol alınmasında elde edilmiş başarıların sarhoşluğunda, pervasız gidişinde sınır yok... Dünün taze yorumlarında Başbakan Erdoğan’ın, “28 Şubat rövanşı, eğitimde 4’lü dayatmaları..” üzerinden, son ültimatomlarında, hukuk devleti, demokratik düzeni, güçler ayrılığı, demokratik örgütlenmeler, kurumların varlığı, ses vermelerini reddeden açıklamaları mahcup mahcup eleştirilmeye çalışılırken; gazeteciliğin altın makası ile tasfiye edilmemek uğruna da “Hasta yatağında iken, muhalefetten gelen eleştirileri biriktirmiş, bilenmiş, üslubuna uygun yanıtlar verdi..” diye de dolaylı onay cümleleri ekleniyordu.
\nHer neyse, doğrudan söylenemeyenler \tüzerinden kimi yaşamsal noktanın altını bir kez daha çizmeliyiz. Başbakan Erdoğan yüz yıllık proje 28 Şubat’ı nasıl tepetaklak ettiklerinin siyaseten övüncünü paylaşırken yerine koydukları projelerin, ne kadar insan hakları, hukuk devleti, güçler ayrılığı, demokrasi ilkeleri ile çeliştiği üzerinden sorunları, ağır ihlalleri elbette ustaca gözler önünden uzak tutacaktı. Sorun bu yaşamsal noktaların çarpık medyatik algılama ile toplumun algılama kapsamı alanının da dışında kalmalarında.
\nAskeri darbeleri alaşağı eden, sandıktan çıkan, çoğunluk sivil iktidarın, insan hakları, hukuk devleti, laiklik, cumhuriyet, güçler ayrılığı, özerk kurumlar, demokrasi çarklarının işleyişinde belirleyici rol oynamaları gereken parlamento dışı sivil toplum örgütlenmeleri, görüşleri, toplumsal ittifak arama yükümlülükleri ne olacak? Hepsi birden ayaklar altına alınıyorsa, ortaya çıkan düzen sivil diktatörlük olmaz mı? Dün Meclis komisyonunda tek yanlı dayatma ile görüşülmekte olan 4’lü dayatma ile eğitimin olmazlarının tepetaklak edilmesi operasyonunda, imam hatip liselileştirme amacı başrolde... “Önce imam sonra doktor, siyasetçi, yargıç..” yüz binler, milyonlarla, kimlik oluşmadan, çocuk yaşta “en sadık dindar, kindar gençler” yaratma tek ilke..
\nMeslek okulu, bu işin yasaya kılıf yalanı. Çünkü dünyadaki gelişmeler, bilim, meslek okulu eğitiminin daha da ileri yaşlara alınmasını zorunlu görürken bizimkiler çocuk yaşta meslek okuluna çekmekle, gençlere sayısız zararlar vermeyi umursamıyorlar... Dünya eğitiminde, örneğin Hıristiyanlar için yüz binlerin çocuk yaşta papaz okuluna alınıp papaz yapılıp sonradan doktor, siyasetçi, yargıç olmaları hedeflenen bir örnek var mı?
\n\nYazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Asgari ücret artarsa verimlilik artar
- Yankı Bağcıoğlu'ndan Suriye uyarısı:
- CHP'li Günaydın'dan Bakan Tekin'e tepki!
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
En Çok Okunan Haberler
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Nevşin Mengü hakkında karar
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- Müge Anlı'nın eşine yeni görev
- Bakanlık 5 ildeki lahmacuncuları ifşa etti
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu