Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Haydarpaşa'ya 'Ayhavar!..'
Anamın dilindeki yazılarıma gözel sözlerle teşekkür edenler deyirler ki: “Yılda bir değil, daha çoh yazmanı behliyirik.”
\nİsteyenler arasında Azeri balası olmayanları da görende, öz özüme dedim ki; Azerice yazılarım çoğalacak ama ilhamımı 1950’lerde Kars’taki Ekinci pedalhanesinde basılan “Ayhavar”dan alacam.
\nAdı, “eyvah, imdat, yetişin” manasına gelen mizah gazetesinin sahabı, müdürü ve yazarı Cengiz Ekinci, eyni zamanda hukukçuydu; mebusluk da yaptı. Hökümetin, belediyenin, siyasilerin, partilerin yanlış işlerini gülmeli dille hicveden gazete, mesul olanları da yerin dibine batırardı.
\nİndi görek o ustalığın bir gırığını (parçasını) gösterebilecem mi?
\nDoğu Ekspresi \thatırına
\nAyhavar yazılarımın ilkinde, keçenlerde gapatılan Haydarpaşa’dan söz açıram… çünkü Kars’a işleyen Doğu Ekspresi’ne uşahlığımdan cevanlığıma gadar ele çoh minmişliğim var ki indi hatırlayanda üreğim daralır.
\nAnadolu insanının İstanbul’a ve Avrupa’ya 1872’den bu yana gavuştukları yer Haydarpaşa’dı. Nesilden nesile hatıralarımız olan tarihi istasyonun heyatını sürdürmesi milli görev iken, bunu unudan gafaların neye hizmet ettihlerini ganmak mümkün olabiler mi?
\nBu gerarı alanlar, “Ankara-İstanbul Hızlı Tren”i için teze yol inşaatına sebep “ilmin zoruyla” bu garibe işi gördüklerini beyan edirler.
\nElbette ki ilim ne deyirse o olar… amma “heyatın tarihle gucahlaşmasına nihayet verme”yi hangi ilim ister? Akademyadaki âlimlerin bile “yanlış” dedihleri işlere hangi ilim “yapılsın” diyebiler...
\nŞüpheler, sorular
\nOlanlara bahanda, insanın yadına çohlu şüpheler gelir...
\nİlk sual, belesi bir garar çoh daha evvelden neden açıhlanmır? Teze tren inşaatı için goca garı gapatmah indi mi ahıllara geler?
\nBu şüpheli hal için “garı otel yapacahlar, yohluğuna alıştırırlar” deyenlere ne için “ele bir amaç esla yohtu” denilmir?
\nİkinci sual, “Hızlı tren yolu Haydarpaşa gapanmadan da yapılabiler” deyenlere neden susurlar? Mimarlar Odası’ndan Saltuk Yüceer’in “Bu iş tek yol kapatılarak da yapılabilir ama hükümetin 2014’e yetiştirme inadına, günde 24 ekspres sefer ve 15 bin yolcu kurban ediliyor” sözü neden cevapsız galır?
\nÜçüncü sual, Haydarpaşa’nın damı yandıhtan sonra binanın esaslı tamiri için gurulan “Danışma Kurulu”dan Prof. Dr. Afife Batur’dan… Hoca Hanım deyir ki; “Projede istasyon gullanımının fasılasız devamı var; neden riayet edilmir?”
\nDördüncü sual ise milletin tereddütü… Dövleti temsil edenlerin sözleri, akademyayı, meslek insanlarını ve helgi (halkı) inandırmırsa, bundan böyüh mesele ne olabiler?
\nSon suali yönelttiğim bir akil adam dedi ki; “Bunlar Haydarpaşa’yı turizm, alışveriş ve emlak pazarına açmak için torba yasalara madde bile soktular; dediklerine nasıl inanalım ki?”
\nAyhavar bu cür (tür) sözlere deyirdi ki; “De buyur ay balam; gör ne günlere galmışah...”
\n\nYazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Asgari ücret artarsa verimlilik artar
- Yankı Bağcıoğlu'ndan Suriye uyarısı:
- CHP'li Günaydın'dan Bakan Tekin'e tepki!
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
En Çok Okunan Haberler
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Emekliye iyi haber yok!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü
- Ankaralı Turgut hayatını kaybetti!
- İkinci elde 'Suriyeli' hareketliliği