İnsan ve insanlık bildirgesi
TV programları, reklamlar, okullarda derslerin işleniş biçimlerinden örneklerle sistemin sürekliliğini sağlayan burjuva eğitim sistemine yönelik eleştirilerle dolu Düzene Uygun Kafalar Nasıl Oluşturulur? (Gözlem Y., 1976) adlı kitap uzun süre elimden düşmemişti.
Eğitim Sen’den ekonomik şiddete karşı ortak mücadele çağrısı
Eğitim Sen Genel Örgütlenme Sekreteri İzzet İldeş, derinleşen ekonomik krizde eğitim ve bilim emekçilerin hak kayıplarına karşı "Haklarımız, Taleplerimiz ve Geleceğimiz İçin Eğitim Sen'de Birleşelim" sloganıyla yeni bir örgütlenme kampanyası başlattıklarını duyurdu.
Liselerin ilanlarını eleştiren eğitimciler uyardı:
PISA’ya Türkiye’den katılacak öğrencilerin özel olarak hazırlandığına ilişkin iddialar, sonuçlara gölge düşürme riski taşıyor. Katılımcıların OECD tarafından “rastgele” seçildiği teste girecek öğrencilerin fotoğrafları da okulların afişlerinde yer alıyor.
MEB gerici ve piyasacı eğitim anlayışına hız verdi
İl ve ilçelere özgü vakıf ve dernekler, okullara girerek ders verebilecek. Devamsızlıktan başarısız sayılan öğrenciler de bir sonraki öğretim yılında devam edebilmek için bir işletmeyle sözleşme imzalamak durumunda kalacak.
'Teslim olmadığımızın göstergesi'
Eğitim-İş Sendikası’nın emeğin sömürülmesine, eğitimin gericileştirilmesine, adaletsizliğe, liyakatsizliğe, hukuksuzluğa, eşitsizliğe ve baskılara karşı başlattığı cumhuriyet ve emek yürüyüşüne ilişkin sendika başkanı Kadem Özbay, Cumhuriyet’e açıklamalarda bulundu.
'Cumhuriyet'i ilelebet yaşatacağız'
Cumhuriyet ve Emek Yürüyüşü çerçevesinde Amasya'da konuşan Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay, "Cumhuriyeti zayıflatmaya çalışanlara karşı, Cumhuriyeti ilelebet yaşatacağız" ifadelerini kullandı
İzmir’de öğretmen şiddetine tepki
İzmir’in Tire ilçesindeki özel eğitim öğretmeni E.E’nin bir veli tarafından önce sözlü ardından da fiziki saldırıda bulunması protesto edildi. ö “Öğretmen şiddetine hayır” sloganıyla okulun önünde toplanan eğitimciler, okullarda güvenlik önlemlerinin artırılmasını talep etti.
'Ortada bir başarı varsa neden Maarif Modeli’ne geçildi?'
Matematik ile fende uluslararası program (TIMSS) başarısını kendi izlencesine bağlayan iktidara eleştiri geldi. Eğitimciler, “Ortada bir başarı varsa neden Maarif Modeli’ne geçildi?” diye sordu. Araştırmalar ise akran zorbalığının arttığını ortaya koydu.
Başkan Sengel: Çocuk gelinlerin sebebidir 4+4+4 eğitim sistemi
Selçuk Belediye Meclisi Ekim ayı toplantısında, Başkan Filiz Ceritoğlu Sengel eğitimdeki krizin giderek derinleştiğini ve 4+4+4 sisteminin kız çocuklarının önünde engel olduğunu söyledi. Sengel, “4. Sınıf bittikten sonra okuldan alınan bizim çocuğumuz. Çocuk gelinlerin sebebidir 4+4+4 eğitim sistemi” dedi.
İPA raporu yayımlandı!
İstanbul Planlama Ajansı (İPA) Başkanı Buğra Gökçe eğitimde özel sektörün artan payının fırsat eşitliğini olumsuz etkilediğine dikkat çekti. İPA tarafından yayımlanan raporda; eğitimin özelleştirilmesinin toplumsal adaleti zedelediği ve eğitim hakkının eşitlikçi bir şekilde uygulanmasını zorlaştırdığı belirtildi.