‘Reklam’ yazmak yetmeyecek!
Ticaret Bakanlığı, sosyal medya influencer’larının yaptığı reklam içeriklerine sıkı kurallar getiriyor. Reklamlarda yapay zekâ kullanımından çocukları hedefleyen reklamlara kadar pek çok alanda yeni sınırlamalar gündemde.
Brezilyalı fenomenin gizemli ölümü
Brezilyalı influencer Diana Arêas, hastaneden izinsiz ayrıldıktan saatler sonra apartman kompleksinin ortak alanında ölü bulundu; polis gizemli ölümle ilgili soruşturmayı sürdürüyor.
Kripto kışı 'Lamborghini'de intihar' getirdi!
Ukraynalı ünlü kripto yatırımcısı ve influencer Konstantin Ganich (çevrimiçi bilinen adıyla Kostya Kudo), bugün kripto para piyasasında yaşanan sert çöküşün ardından Lamborghini marka aracının içinde ölü bulundu.
Geleceğin 'Influencer’ı böyle görünecek!
Uzmanlar, 2050’de sosyal medya yıldızlarının nasıl görüneceğini hayal etti. Ava adlı model, tekrarlanan dolgu ve ağır makyaj nedeniyle düzensiz cilt, sivri çene, kambur duruş, koyu göz halkaları ve saç dökülmesiyle “geleceğin influencer’ı”nı temsil ediyor. Uzmanlar, bu görünümün uzun saatler ekran karşısında geçirilen yaşam tarzının ve estetik takıntılarının sonucu olduğunu vurguluyor.
Hepimiz influencer olduk!
İçerikleriniz az izleniyor diye üzülüyor, etkileşiminizi yeterli bulmuyorsanız bu basit ama etkili adımları uygulayın.
Ana Barbara Buhr Buldrini kimdir? Ana Barbara Buhr Buldrini kaç yaşında, nereli? Ana Barbara Buhr Buldrini neden öldü?
Ünlü Mozambikli influencer Ana Bárbara Buhr Buldrini, sosyal medyada araştırılan isimlerden biri oldu. Peki, Ana Barbara Buhr Buldrini kimdir? Ana Barbara Buhr Buldrini kaç yaşında, nereli? Ana Barbara Buhr Buldrini neden öldü?
1000 > 100 bin
İnfluencer dünyasında artık takipçileriyle derin bağlar kuran içerik üreticileri yani mikro etkileyiciler yüz binlere ulaşan hesaplara göre markaların çok daha fazla ilgisini çekiyor.
Avrupa Birliği, "influencer"ların gücünden faydalanmayı planlıyor
Avrupa Birliği (AB), "influencer" olarak bilinen, sosyal medya ve video paylaşım platformlarında içerik yayınlayan etkili kişilerin desteklenmesi için karar aldığını duyurdu.
Influencer sertifika programı nedir? Influencer sertifikası nasıl alınır? Influencer sertifika programı şartları nelerdir?
Ticaret Bakanlığı Influencer Sertifika Programı'nı duyurdu. Buna göre, tüketicilerin korunmasına yönelik birtakım yeni uygulamaların devreye gireceği bildirildi. Peki, Influencer sertifika programı nedir? Influencer sertifikası nasıl alınır? Influencer sertifika programı şartları nelerdir?
Ticaret Bakanlığı açıkladı! Artık herkes Influencer sayılamayacak
Ticaret Bakanlığı, 'Influencer Sertifika Programı'na katılmayanların influencer sayılamayacağını açıkladı.
Ünlü fenomen OnlyFans kullandığı için mahkemeye çıktı
Sosyal medya fenomeni Merve Taşkın, bazı yabancı sitelerde müstehcen içerikli görüntü paylaştığı iddiasıyla yargılandığı davada, "Siteyi sosyal medyadaki takipçi sayımı arttırmak amaçlı kullandım. Sitede herhangi bir fotoğraf ya da video satışı yapmadım. Ayrıca dosyaya konu edilen ve müstehcen olduğu iddia edilen fotoğrafların, müstehcen olduğunu düşünmüyorum" ifadelerini kullandı.
Metaverse’ün ilk ünlü isimleri 'sanal Influencer’lar oldu
Son dönemde iş dünyasında artan rekabet, pazarlama faaliyetlerine de yansıdı. Influencer pazarlamanın bir türü olarak son dönemde popülerlik kazanan sanal Influencer’lar ise markaların ilgi odağı oldu. Gerçekçi üç boyutlu dijital karakterlere ilişkin pazarın 2025'e kadar yüzde 26 büyümeyle 4,6 milyar dolara ulaşacağı bilinirken, güncel bir araştırma 5 kişiden üçünün en az bir sanal Influencer’ı takip ettiğini gösterdi.
Gelir kapısına döndü
Mobil cihazların yaygınlaşmasıyla hızla büyüyen sosyal medya platformları, birçok kişi için gelir kaynağına dönüşürken, markaların yüzde 68’i de fenomenlere ayırdığı pazarlama bütçesini artırıyor. Influencerlar için içerik platformuna dönüşen yerli internet sitesi, sosyal medya fenomenlerinin gelir karnesini açıkladı.
Sosyal medyada yeşil etkileşim
“Influencer”lar yani etkileyicilerin sosyal medyada etki gücünü artık hepimiz biliyoruz. Bu gücü dünya, çevre ve iklim konularında farkındalık yaratmak için kullanan hesaplara ve onların sahiplerine gelin bir göz atalım.
Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan sosyal medya fenomenlerine müjde
Gelir İdaresi Başkanlığı, bu yıl için kazançları 880 bin lirayı aşmaması koşuluyla sosyal medya fenomenlerinin gelir vergisinden muaf olacaklarını açıkladı.