Türkiye, en kaygılı ülke
Ipsos Türkiye Üst Yöneticisi Sidar Gedik: Türkiye’deki her dört kişiden üçü genel durumundan memnun değil. Her 10 kişiden yedisi de yakın gelecek için umutlu değil.
Ipsos açıkladı...
Ipsos Türkiye’nin yaptığı araştırmaya göre halkın yüzde 85’i ülkedeki en büyük sorunun ekonomi olduğunu söyledi. Halkın yüzde 65’i de enflasyonunu, açıklanan resmi enflasyondan daha yüksek hissediyor. Halkın yarısının en büyük endişesi enflasyon. Ankete katılan 10 kişiden 7’si de işsizliğin artacağını öngörüyor.
Ipsos raporu: Türkiye'nin en önemli sorunu ekonomi!
Ipsos Ekonomi Dosyası’nın Ekim 2023 sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. Katılımcılara göre Türkiye'nin en önemli sorunu ekonomi iken, Türkiye güven endeksi konusunda son sırada yer aldı.
Müge Anlı, İlber Ortaylı, Acun Ilıcalı... Ipsos'tan 'en güvenilen ünlüler' araştırması: İlk sırada Haluk Levent var
Kahramanmaraş'ta meydana gelen ve 11 ilde yıkıma neden olan depremlerin ardından Ipsos, 'En güvenilen ünlüler' araştırmasının sonuçlarını yayımladı. İlk sırada deprem bölgesinde yardım faaliyetlerinde bulunan AHBAP derneğinin kurucusu Haluk Levent yer aldı.
IPSOS araştırması: Türkiye’de 10 kadından 7’si eşinden izin almadan çalışma hayatına katılamıyor
Ipsos tarafından yapılan araştırmaya göre, kadınların eşinden izin almadan işe giremediğini düşünenlerin oranı yüzde 58. Her 10 kadından 6'sı ekonomik bağımsızlığı olmadığı için karar alıcı konumda değil. Her 10 kadından 7'si aile baskısına daha fazla maruz kalıyor.
PWC Türkiye araştırması: 10 tüketiciden 7'si karamsar
PwC Türkiye, Ipsos işbirliğiyle gerçekleştirilen araştırmaya göre, Türkiye'de her 10 tüketiciden 7'si gelecek 10 yıl ile ilgili makroekonomi ile ilgili umutsuz ve olumsuz düşünüyor.
Araştırma yayımlandı
Araştırma şirketi Ipsos’un iki farklı global rapor verilerinden derlenen ve yeni yayımlanan güncel bülteni, özellikle küresel Covid-19 salgısı sonrası dönemde iş-yaşam dengesinin daha iyi sağlanabilmesine, planlanabilmesine yönelik dikkat çekici bulgular içeriyor.
Ipsos açıkladı: Haber takibi en önemli TV izleme nedeni
Ipsos, "Türkiye'yi Anlama Kılavuzu" ile TV izleme, basılı yayın okuma ve yayın platformlarında dizi film izleme oranlarını ve içerik tercihlerini mercek altına aldı. Araştırmaya göre, son iki yılda youtube ve digital platform izleyenlerini oranının artmasına karşın televizyon en çok tercih edilen mecra.
Ipsos: İkinci ele talep arttı
Araştırmaya göre, kategorilere göre farklılık gösterse de son bir ay içinde satın alınan ürünlerde ikinci el ürünlerin tercih edildiği görüldü. Son bir ayda yaklaşık 10 kişiden ikisi de dayanıklı tüketim ürünü almaktan vazgeçti.
Son araştırmadan çarpıcı sonuç
Ipsos'un son araştırmasına göre, yurttaşların yüzde 86'sı ekonomik durumun kötü olduğunu belirtti.
IPSOS: Akaryakıta gelen zamlar yurttaşın araç kullanımını frenledi
18 yaş üstü temsili 800 birey ile online anket yöntemi ile yapılan araştırma, her 10 araç sahibinden 9’unun kontak çevirmeye korktuğunu ve araçlarını önceki dönemlere göre daha az kullandığını ortaya çıkardı.
Ipsos Araştırma açıkladı: Kiracıların durumu gözler önüne serildi
Kiracılar mevcutta oturduğu semtte bütçesine göre başka bir kiralık ev bulamayacağını düşünüyor ve yüksek zamları kabul etmek zorunda kalıyor.
Kirada sınır tutmadı
Ipsos’un araştırmasına göre kira artışları vatandaşın gelirlerindeki artıştan daha yüksek. Yüzde 50’si yaşadıkları evden memnun değil ancak yüzde 86’sı taşınmak zorunda kalsa ev bulamayacağını belirtiyor.
Ipsos araştırması: Kiracılarından yasal artışın üzerinde artış istendi
Ipsos tarafından yapılan araştırmaya göre ev sahiplerinin yüzde 35'i, kiracılarından yasal artışın üzerinde artış istedi. Her on kişiden üçünün kiracı olduğunu beyan ettiği araştırmaya göre, bu kiracıların yüzde 73'ü, fazla artışı kabul etmek zorunda kaldı.
Ipsos'tan dikkat çeken araştırma
Global araştırma şirketi Ipsos'un Dünya Ekonomik Forumu (WEF) ile birlikte yaptığı son araştırmaya göre Türk halkının yüzde 75'i bu yıl sonuna kadar elektrik ve doğalgaz faturalarını ödeyemeyecek duruma düşme korkusu yaşıyor.