Hikmet Çetinkaya

Proje okulların amacı nedir?...

15 Ekim 2016 Cumartesi

Çağdaş bir toplum olmanın yolu eğitimden geçer. İyi bir eğitim yaratıcı insan yetiştirir. Temel ilke bilgili, birikimli, yetenekli, donanımlı bir insan yaratmaktır.
Bilimsel eğitim yerine dindar bir kuşak yaratma peşinde olanlar, kafayı devletin okullarına taktılar.
“Proje Okulları” adı konulan devletin okulları, artık imam hatip okullarına dönüştürülecek.
Parasız olan bu okullara daha önce sınavla giriyordu öğrenciler. Aldıkları puana göre bu okullara yerleştiriliyordu. “Proje Okullar” kapsamındaki devletin eğitim kurumlarına bundan böyle düşük puan alan öğrenciler de girebilecek.
Türkiye’yi “laik olanlar-olmayanlar” diyerek ikiye ayıran bir düşünce yapısı, imam hatip modelini yaygılaştırıp “dindar” kuşak yetiştirmeyi öteden beri istiyordu zaten.
İmam hatip okulları yetmedi, 80-90 yıllık köklü, yerleşik devlet okullarına el attı, bir çırpıda 155 eğitim kurumu “Proje Okul” kapsamına alındı.
Özgür Mumcu, gelişmeleri köşesinde yazdı. Mumcu’nun yazısının girişi aynen şöyleydi:
Memleketin bazı köklü liseleri var. Mezunlarının üniversite sınav başarısı yüzde 80-90’larda.
Öğrenciler bu liselere yüksek puanlarla girebiliyor.
Öğretmenler de benzer bir şekilde sınavla bu liselerde görev alıyordu. ‘Proje Okul’ uygulamasıyla buna son verildi.
Peki, bundan sonra ne oldu?
Okullara “bakan” onayıyla, müdür atanmaya başlandı. Çok sayıda öğretmen görevden alındı, yerlerine bilgi, birikim gözetmeksizin “dindar nesil” yetiştirmek için kural aramaksızın öğretmenler atandı...

***

Hükümetin önde gelen, önemli 155 devlet okulu “Proje Okul”, kapsamına alıp imam hatipleştirme çabasına öğrenci velilerinin verdiği tepki, ülke genelinde giderek yaygınlaşıyor.
Norm fazlası gerekçesiyle donanımlı öğretmenler bu okullardan alınıp başka eğitim kurumlarına gönderiliyor.
Veliler ve öğrenciler bu nedenle oturma eylemi yapıyor...
Bu eylemler karşısında okul müdürleri ve yardımcıları, öğrenciler hakkında disiplin soruşturması açıyor. Öğrencileri devamsızlıkla tehdit edip “okuldan atarız” diyerek gözdağı veriyor.
Öğrenci velileri “projeniz olmayacağız” karşılığını veriyor okul yöneticilerine. Anayasa Mahkemesi’nin proje okul yönetmeliğini askıya almasını istiyor...
Bu çocuklar Türkiye’nin geleceği değil midir? Çocuklarımızın geleceği ve mağdur olmamaları için normal eğitim- öğretime dönüş sağlanmalıdır.
Çağdaş, bilimsel, laik, ücretsiz demokratik eğitim, yurttaşlar olarak hepimizin anayasal hakkı değil midir?
Siyasal iktidar bu hakkı elimizden alıp bildiğini okuyor, bilimsellik ve laiklik rafa kaldırılıyor.
Laik eğitimde asla proje olmaz, bilimsellik olur...
Proje kapsamına alınan 155 okul başarılıdır. Onun için projeye falan gerek yoktur. Bu liselerde üniversite sınav başarısı yüzde 80-90’larda.

***

Türkiye’nin proje değil laik eğitim sistemine gereksinimi var...
Laik, çağdaş, bilimsel bir eğitim modeli. Ücretsiz demokratik eğitim sistemi.
Tüm yurttaşlar için, çocuklarımız için eğitimle oynanmaması, hepimizin anayasal hakkı olan ücretsiz eğitimin imam hatipleştirilmemesi gerekir.
Tüm liselerin imam hatipleştirilmesini açık açık söyleyen kimi okul müdürlerinin, yardımcılarının amacı, laik, çağdaş eğitim sisteminin defterini dürmek mi?
Başarılı devlet liselerinin üzerinde estirilen fırtınanın nedenini ülkeyi yönetenler açıklamalı...
Unutmayın, Türkiye üçüncü dünya ülkesi değildir...  



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Aşklar ve sevinçler... 9 Eylül 2018
Hoşça kal hüzün... 6 Eylül 2018

Günün Köşe Yazıları