Selvi Kılıçdaroğlu’ndan Baykal kaseti yorumu: Vallahi hepiniz oradaydınız
Selin Ongun
Son Köşe Yazıları

Selvi Kılıçdaroğlu’ndan Baykal kaseti yorumu: Vallahi hepiniz oradaydınız

30.03.2015 02:53
Güncellenme:
Takip Et:

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu ve eşi Selvi Hanım’ın Ankara Çukurambar’daki evlerinin önündeyiz. Görevli polis memuru geldiğimizi bildiriyor. Buyur ediliyoruz, biz zili çalmadan Selvi Hanım kapıyı açıyor. “Hoş geldiniz” selamlamasını yaparken, ayakkabılarımızı çıkarmaya koyulduğumuzu fark ediyor. “Evde küçük çocuk yok” diyerek rica ediyor. “Grip salgını malum” sözümüzle, girişteki klasik portmantodan terlik çıkarıyor. Onun ayaklarına dikkat kesiliyoruz; siyah bir pabuç giymiş. “Dost başa düşman ayağa bakar” herkesten uzak olsun, salona geçiyoruz. Kılıçdaroğlu ailesinin mal varlığı açıklandığından tahmin ediyoruz. Evlerinde Nuri İyem, Fikret Otyam tabloları olmalı. Doğru; salonun duvarlarında İyem ve Otyam resimlerine ek Nuri Abaç ve Hüseyin Yüce’leri de görüyoruz. Sakin bir salonları var. Kemal Bey’in babasından yadigâr olduğunu öğrendiğimiz bir antika soba, bir saat, bir gramofon kendi halinde köşelerinde duruyor. Selvi Hanım’ın 2011 yılında yayımlanan söyleşisindeki fotoğraflardan hatırladığımız mavi koltuklar da yerlerinde.

Emine Hanım her yerde, sen de olmalısın diyorlar

Karşılaşma anları önemlidir. Selvi Hanım, güler yüzlü, hemencecik açık sözlü bir kadın. Bakınız söyleşinin ilk anlarında aldığımız notlarda neler var: “Göz önünde olmayı sevmiyorum. Bu siyasetle ilgilenmiyorum demek değil. Mayamızda var siyaset. Bazen Emine Hanım her yerde, senin de olman lazım diyorlar. Herkesin tabiatı farklı, ben böyleyim diyorum. Şimdiye dek genel merkeze iki kez, Meclis’e de bir kez gittim.” Soruyoruz: Bu kez seçim otobüsünde ya da 40 bin kadınla 4 milyon ev projesinde görecek miyiz sizi? Yanıtıyla siyaset klasiklerine bir tırmık atıyor: “Bu etkinliklere katılıyorum aslında. Siyasetin propaganda kısmını bilmiyorum! Bana, her yerde fotoğrafınızın çıkması gereksiz geliyor.”

"Oğlum güya Amerika’ya gitmiş, masrafları cemaat karşılamış! Aman anneciğim, kimsenin evinde kalma, dikkatli ol dedim. Ben bu belaltı siyasetini anlamıyorum."

Devam ediyoruz: Çocuklarınız da çok iyi gizleniyor. Bu bir tembihin sonucu mu? “Bizim aile böyle. Tembih yok. İki kızım, bir oğlum var. Onlar da bulundukları ortamda, babalarının görevini dile getirmezler.”

Geçen yıllar eşliğinde “siyasetin en feci yanı, olmaz olsun böyle siyaset” diyebileceğiniz anlar hangileri?

İnsanı üzen o kadar çok şey var ki. Çocuklarınıza, ailenize söylenenler mesela. Hiç kimsenin çocuğu bunları hak etmez. Benim çocuklarım kendi hallerinde insanlar. Olmadık bir iddiayla anılmalarına çok üzülüyorum. Kerem mesela Amerika’da bir üniversitede sunum yapmaya gidecek, bunun üzerine bana bir haber okudular. Kerem güya gitmiş bütün masrafları da cemaat karşılamış! “Aman oğlum lütfen çok dikkatli ol, kimsenin evinde kalma anneciğim, otelde kal faturanı da al” dedim. Daha çocuk gitmeden, bunlar nasıl uyduruluyor? Ben bu belaltı siyasetini anlamıyorum.

Kendinizin ya da çocuklarınızın izlendiğini düşündüğünüz oldu mu hiç?

Çocukların izlendiğini düşünmedim. Eşim için olabilir. Bir ara sanıyorum, eve kim gelip gidiyor, bunlara bakıldı.

Telefonlarınızın dinlendiğini söylemiştiniz. Telefon dinlemesini takip eden bir soru: “Eve böcek ya da kamera koyulmuş olabilir mi” gibi endişeleriniz var mı?

Olabilir de... Bana söylediler zaten, partiden “evde bir tarama yapalım” dediler. Dedim ki, aman kim ne dinliyorsa dinlesin!

Evde kontrol yapıldı mı?

Yaptırmadım. Hiç gerek görmedim. Olabilir de, neler neler duyuyoruz ve inanamıyoruz. Başkalarının aklına geliyor ama inanın benim aklıma “Acaba şurada bir böcek var mı” gibi bir düşünce gelmiyor. Telefonlarımız tabii ki dinleniyor. Sadece bizim değil, yakınlarımızın telefonu da dinleniyor. Annemin kalbinde pil olduğu için cep telefonu kullanamıyordu. Ev telefonundan konuşurduk. Annem de gündemi sıkı takip ederdi. Kızdı mı ağzına geleni söylerdi. Siyasete çok meraklıydı, kızdıklarını anlatır, çok sinirlendiğinde küfrederdi. “Anne telefon dinleniyor” derdim, bunun üzerine ayrıca küfür ederdi. (Annesine duyduğu özlemden olacak, hem gözleri doluyor, hem de gülerek devam ediyor) Yani dinliyorlarsa dinlesinler! Şimdi bazen çocuklara telefonlarda dinleme var, diyorum. Onlar da “Aman belki arada bir küfür ediyoruz, onları da dinlesinler” derler. Sonuç olarak telefon dinlemesini tabii ki biliyoruz böcek de olabilir, niçin olmasın?

Kemal Bey sizinle aynı fikirde olmalı ki, evinizde kontrol yapılmamış.

Kemal zaten o tür konularda benden de rahattır.

“Umut Oran-suikast” haberleri ile birlikte “Kemal Kılıçdaroğlu dahil olmak üzere 45 CHP’linin +18 kaseti var” iddiası da haberleşti. Siz bu haberi gördüğünüzde ne hissediyorsunuz, aklınızdan ne geçiyor?

Olabilir diye düşünüyorum, yok diye düşünmüyorum. Çünkü geçmişte de gördük bunları. Ama o kasetler ne şekilde alınmış, özel hayatla ilgili olabilir, başka şeyler olabilir; bilmiyoruz. Çok da şaşırmadım açıkçası. Aman kesinlikle olmaz diye düşünmedim.

Sakin bir salon

Selvi Kılıçdaroğlu ile Ankara, Çukurambar’daki evlerinde söyleştik. Salonun duvarlarında Nuri İyem, Fikret Otyam, Nuri Abaç ve Hüseyin Yüce’nin tabloları asılı.

Meşhur resimler

Bu resimler, Kılıçdaroğlu ailesinin mal varlığı haberlerinde de yer almıştı.

CHP’lilerin kaseti olabilir

Geçmişte örnekler olduğu için mi?

Ondan da olabilir, hiç aklınıza gelmeyen şeyler oluyor. Bu ülkede yaşanan hiçbir şey beni şaşırtmaz diyorum. Ama yine de bazen şaşıyorum, o ayrı.

Sözkonusu haberde, Kılıçdaroğlu da dahil, deniyordu. Eşinizle bu konuyu hiç konuştunuz mu?

Hiç konuşmadık, hiç konuşmadık.

Dikkatimizi çeken yüz ifadeniz, bir çeşit özgüvenle “hiç konuşmadık” dediniz. Bir yanıyla “Bu haberi kaale bile almıyorum” mu diyorsunuz?

Gerçekten konuşmadık o konuyla ilgili, özel olarak “aman konuşmayalım” gibi bir şey değil. Demek ki o anda, o yoğunlukta mı gündeme gelmedi; hakikaten konuşmadık.

Siyasetin bu yüzü için ne hissediyorsunuz?

Tabii ki siyasetin yüzü, bu olmamalı. Özel hayat, maalesef dahil ediliyor. Geçmişte de oldu. O zaman kasetler yoktu; mektuplar, fotoğraflar vardı. Bunlar her zaman olmuştur. Özel hayat, ancak o aileyi ilgilendirir.

Partililerin eşlerinden bu haberlerle ilgili olarak size gelen oluyor mu?

Hayır, bu konuda bana kimse gelmedi.

Deniz Baykal’ın genel başkanlık koltuğundan ayrılmasına neden olan kaset operasyonundan bu yana köprünün altından çok sular aktı. İlk etapta, “Pensilvanya” işaret edildiğinde Baykal, “öyle hissetmedi- ğini” söyledi. Daha sonra CHP’lilerin içinden bir grubun koltuk değişimi için yapabileceği de söylendi. Geçen beş yılda yaşananlar eşliğinde “yanılmışız” dediğiniz başlıklar var mı?

Yanılma derken, birisi bunları kasete aldı tabii. Aslında hepsi de işin içinde.

Hepsi derken kimleri dahil ediyorsunuz?

Hani CHP’nin içinden değil, kaseti ilk alıp, sonradan sağa sola servis ediliş; onları bilmiyorum. Olabilir belki, partinin içinden de olabilir. Ama ilk alınış, bilmem ne yapılış, hani şimdiki cumhurbaşkanımız hepiniz oradaydınız, diyor ya; vallahi hepsi de oradaydılar, diyeceğim ben. Hem suyun öbür tarafı, hem o zamanki başbakanımız bunların hepsini biliyorlar.

Son kaset iddialarını gördüğümde, kesinlikle olmaz diye düşünmedim. Kemal ile bunu hiç konuşmadık. Ülkede hiçbir şey beni şaşırtmaz diyorum. Ama yine de şaşırıyorum.

Partinin içerisinden bir grubu da dahil eder misiniz?

Parti içinde belki bunların başka yerlere servis edilmesi, olabilir de. İnanın bazı şeyler beni çok şaşırtıyor. Siyaset böyle olmamalı. Türkiye’de bunu da siyaset diye adlandırıyoruz. Ayrıca bu meseleyi kadın veya erkek diye ayırmıyorum. Kadın veya erkek, başka birine ilgi duyabilirsiniz, evli de olabilirsiniz, ama beraber yaşadığınız kişiye karşı dürüst olmanız, arkadan iş çevirmemeniz önemli. Bu konu sadece çifti ve ailesini ilgilendirir. Tabii toplumda kendi ahlaki değerlerine göre karar verenler de olabilir. Ve birçok kişinin, AK Parti’lierin de böyle kasetleri olduğu söylendi. Tabii onlar işi, imam nikâhlı vs. deyip bir şeye uyduruyorlar.

 

Cemaat daha çok MHP’ye oy verdi

Yerel seçim ve Cumhurbaşkanlığı seçimleri ile “Cemaat-CHP koalisyonu” ifadesini sık duyduk. Bu söylemin sizdeki karşılığı nedir?

Operasyonlardan (17-25 Aralık) sonra, iki taraf kapışınca, bunlar gündeme geldi. Yerel seçimde cemaatten oy geldiğini düşünmüyorum. Hatta cemaatin çoğunun MHP’ye oy verdiğini, cemaatin çok fazla blok oyunun olmadığını düşünüyorum. Çoğu da zaten yine AK Parti’ye verdi. CHP’yi destekledikleri konusunda söylentiler olsa bile, inandırıcı bulmuyorum. Çünkü sonucunu görmedim. Hatta getirisinden ziyade götürüsü oldu, diyenler var.

Katılıyor musunuz siz buna?

Adaylar konusunda söylendi bunlar. Hangisi cemaatten, bilemiyorum. Bakın iktidar bile yıllarca içiçe olmalarına rağmen daha karar veremedi.

 

Saray da parsel parsel mi verildi?

“Reel politika CHP-cemaat işbirliğini getiriyor. Cemaat oyunu MHP’ye vereceğine CHP’ye versin, oy gelsin” diyen bir CHP’liye karşı tutumunuz ne olur?

Oy verecek ise sıradan bir vatandaş gibi oyunu verir. Gizli bir anlaşmaya gerek yok. Cemaatten bir kişi MHP’ye oy veriyorsa, CHP’nin söylemleri de güzel geliyorsa, vatandaş olarak tercihini belirler. Bunun için “cemaatle görüşeyim” gibi özel bir şey yapmaya gerek yok. Yıllarca beraber olduklarını biliyorduk, bu hayatımızın her yerindeydi. Ne zaman ki çıkarları çatıştı, bu süreç başladı. Olanlara böyle bakıyorum.

Bülent Arınç’ın “Gökçek Ankara’yı parsel parsel sattı” sözlerini nasıl okudunuz?

Bunları hep duyuyorduk. İmarsız yapılaşma hep konuşuluyordu, şimdi de Saray mesela. O nasıl verildi, o da mı parsel parsel verildi? Şunu düşündüm, madem bunları biliyordun neden şimdiye kadar sustun?

‘Sare Hanım’ın ziyareti sürpriz olmadı’

Selvi Kılıçdaroğlu annesi Fatma Hanım’ı kısa süre önce kaybetti. Annesinden bahsederken, “Ailede bazi kişilerin gidişi ile bir ocak söner. Annem 88 yaşındaydı ama gidişi beni çok sarstı” diyor. Soruyoruz: Başbakan’ın eşi Sare Davutoğlu annenizin vefatında size taziyeye geldi. Bu ziyaret sizin için sürpriz oldu mu? “Aslında olmadı. En azından bir telefon olabilir diye düşünmüştüm. Sare Hanım annesini çok küçük bir yaşta kaybetmiş. Onun acısını hiçbir çocuğun yaşamasını istemem. Sare Hanım’la ilk karşılaşmamızdı. Geldi, sohbet ettik. Çocuklardan, günlük hayattan bahsettik. Hoş bir hanım, hanımefendi bir kişiliği var, gerçekten çok ince biri” diyor.

Bu kez isim isim soruyoruz: Emine Hanım’la, Hayrünissa Hanım’la geçen yıllarda hiç diyaloğunuz olmadı mı? “Olmadı ama bu olmayacağı anlamına gelmez. Bu insani diyaloglar elbette olmalı.” İnsanın aklından geçiyor, acaba kocalarınız birbirlerine yüklenince, siz eşler de bileniyor musunuz? Gülümseyerek yanıtlıyor: “Ailelerin siyasi polemiklerin dışında yer almasını diliyorum.”

YARIN: CHP liderinin nelerini eleştiriyor? Hangi CHP’li profili için “inşallah olmazlar” diyor? CHP için başarı ölçüsü nedir? Çözüm süreci ve HDP için ne düşünüyor? Neden “hanımefendi” olamadı

Yazarın Son Yazıları

'Acıyı açık artırma pazarı var, ortak yas yok'

Acıyı açık artırma pazarı var, ortak yas yok. Ölenler de kavgaya vesile

Devamını Oku
03.07.2016
“Bu kriz 2020'den önce bitmez, fon yaratılmazsa sektör batar”

“Bu kriz 2020'den önce bitmez, fon yaratılmazsa sektör batar”

Devamını Oku
27.06.2016
"Hakan Fidan iki defa Fethullah Gülen'e gitti"

"Hakan Fidan iki defa Fethullah Gülen'e gitti"

Devamını Oku
20.06.2016
Kan testi yaptılar, A pozitif, dünya vatandaşı çıkmışım. Yetmez mi!

Kan testi yaptılar, A pozitif, dünya vatandaşı çıkmışım. Yetmez mi!

Devamını Oku
13.06.2016
"Suriye'de federasyon gözüküyor, kırmızı çizgiler Türkiye'yi kurtarmaz"

"Suriye'de federasyon gözüküyor, kırmızı çizgiler Türkiye'yi kurtarmaz"

Devamını Oku
05.06.2016
Demirtaş: 'Kılıçdaroğlu, Genelkurmay'dan dokunulmazlık brifingi aldı'

Demirtaş: 'Kılıçdaroğlu, Genelkurmay'dan dokunulmazlık brifingi aldı'

Devamını Oku
30.05.2016
İslamcılık çöktü

İslamcılık çöktü

Devamını Oku
21.05.2016
AKP: Neydi, ne oldu, ne olacak?

AKP: Neydi, ne oldu, ne olacak?

Devamını Oku
20.05.2016
Abdullah Gül biliyordu

Ahmet Sever: Gül, işlerin bu noktaya gelmesine şaşırmadı

Devamını Oku
10.05.2016
Ahmet Sever: Trol'lerin talimatları Saray'dan geliyor

Ahmet Sever: Trol'lerin talimatları Saray'dan geliyor

Devamını Oku
08.05.2016
MHP'li Oğan: MHP’deki değişim AKP’nin sonu olur

MHP'li Oğan: Bizim de paralele teslim edecek partimiz yok

Devamını Oku
18.04.2016
'Yangına körükle gitmek istemiyorum, gece ikide çağırsınlar yine giderim'

'Yangına körükle gitmek istemiyorum, gece ikide çağırsınlar yine giderim'

Devamını Oku
11.04.2016
'Devletin ceberutluğunu şahsen öğrendim'

'Devletin ceberutluğunu şahsen öğrendim'

Devamını Oku
07.04.2016
'Pandoranın kutusu açıldı, Diyanet ile bakanlık sessiz'

'Pandoranın kutusu açıldı, Diyanet ile bakanlık sessiz'

Devamını Oku
04.04.2016
‘Ayar almam ayar veririm’ siyasetinin sonuna geldik

‘Ayar almam ayar veririm’ siyasetinin sonuna geldik

Devamını Oku
28.03.2016
Ülkemizi küçük düşürmeden...

Kısa süre önce annesini yitirdi Sezen Aksu. Başsağlığı için aradığımızda en çok onu söyledi: “Buradan da geçeceğiz..” Tutuklu akademisyenlerden Doç. Dr. Esra Mungan “İlk kez yaşamımda 50 saat kitap okumadım. Psikolojik işkenceydi” diyor. Sabahattin Zaim Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Bülent Arı ise “Ülkeyi ayakta tutacak olanlar, okumamış cahil halktır” görüşünde.

Devamını Oku
28.03.2016
Çıkış için üç anahtar

Çıkış için üç anahtar

Devamını Oku
21.03.2016
Enkaz altındayız

Enkaz altındayız

Devamını Oku
20.03.2016
‘Vize muafiyeti olmayacak kıyamet haziranda kopacak’

‘Vize muafiyeti olmayacak kıyamet haziranda kopacak’

Devamını Oku
14.03.2016
'Allah ıslah etsin demekten başka sözüm yok'

'Allah ıslah etsin demekten başka sözüm yok'

Devamını Oku
07.03.2016
'Artık idrak etmeliyiz: Cumhuriyetin en sorunlu günlerindeyiz!'

'Artık idrak etmeliyiz: Cumhuriyetin en sorunlu günlerindeyiz!'

Devamını Oku
29.02.2016
'ABD, patlamayı YPG'nin yaptığına inansa da PYD politikasını değiştirmez'

'ABD, patlamayı YPG'nin yaptığına inansa da PYD politikasını değiştirmez'

Devamını Oku
22.02.2016
'Türkiye yeni soğuk savaşta cephe ülkesi, Rusya'nın kuşatması altında'

Irak işgalinde Bağdat büyükelçimiz olan Çeviköz: Türkiye’nin YPG’yi vurması IŞİD’e alan açmak olarak yorumlanabilir

Devamını Oku
15.02.2016
'Ambulans gelir yaralıları alır diye 5 gün bekledim'

Eski DBP Eşbaşkanı Emine Ayna siyasetten çekilmesinin ardından ilk kez konuştu

Devamını Oku
08.02.2016
'Esad'ın Suriyesi Rusya'nın mandası oldu'

Özülker’e göre Türkiye, Esad’la PYD arasında seçim yapma noktasına gelebilir.

Devamını Oku
01.02.2016
Genel başkanlık mı? Aman Allahım!

CHP’nin yeni parti sözcüsü Böke, “Partililerin desteklerinden müthiş onur duyuyorum” dedi.

Devamını Oku
25.01.2016
‘Feryat ediyorum, başaramadık Türkiye’ye yazık, hepimize yazık...’

Demokratik Toplum Kongresi EşBaşkanı Dicle Cumhuriyet’e konuştu: “Halklarımıza barış hediye edemedik. Bazen düşünüyoruz, ölüm orucuna mı yatsak? O top sesleri gelirken evde yatağa girmekten utanıyoruz...”

Devamını Oku
18.01.2016
‘Kin gütmem, demek partim bu duruma gelmiş derim, geçerim’

Eski Dışişleri Bakanı Yaşar Yakış: "Türkiye mezhepçilik yapıyor algısı var. Bizim o algıyı derhal ortadan kaldırmamız lazım. Suudi Arabistan ve İran’a eşit mesafede durmazsak bu algı daha da güçlenir...”

Devamını Oku
11.01.2016
'Necip Fazıl yaşasaydı Erdoğan’ı desteklemezdi'

2015 yılı ile birlikte Altan Öymen 83’ünü, Hüsamettin Cindoruk da 82’sini tamamlarken konuştuk

Devamını Oku
04.01.2016
‘Hemen adım atılmazsa şu anki durumu mumla ararız’

Cumhuriyet, CHP ve HDP’nin Diyarbakır il başkanlarını bir araya getirdi. CHP, HDP ve Hüda-Par’lı temsilciler “Kaybedecek vakit yok” diyor. Vatandaş, yaşananların taraflı haberleştirilmesinden bıkkın.

Devamını Oku
28.12.2015
Bir yol var: Yaşamak ve yaşatmak...

Sezen Aksu Cumhuriyet'e yazdı: Düşmanlık, öldürmenin rasyonelleştiği o pusuda pazarlanıyor.

Devamını Oku
21.12.2015
'Fokurdayan tencere patlar'

Eski BM Mülteciler Yüksek Komiserliği Türkiye Sözcüsü Metin Çorabatır: “Entegrasyonu yapmazsak sosyal patlamalar olacak. Açlık düzeyinde yaşayanlar, okulsuz çocuklar, hastalananlar... Entegrasyon olmazsa bu fokurdayan düdüklü tencere patlar.”

Devamını Oku
14.12.2015
Eski MİT Müsteşar Yardımcısı Öneş: O barikatları anlamak gerek

Eski MİT Müsteşar Yardımcısı Cevat Öneş: Mesele artık sadece Öcalan değil, o barikatları kuranlar 90’lı yılların taş atan çocuklarının öfkeyle büyümesidir.

Devamını Oku
08.12.2015
'Devlet sırrı da yok casusluk da'

Eski MİT Müşteşar Yardımcısı Cevat Öneş: Demokratik ülkelerde, istihbarat teşkilatlarının yasadışı faaliyetleri yargılanır, otoriter ülkelerde tartışması olmaz.

Devamını Oku
06.12.2015
Dink’ten Elçi’ye güvercin kasapları

DP milletvekili Mithat Sancar, Tahir Elçi’nin katledilmesinin aklına Hrant Dink’i getirdiğini söyledi.Sancar, “Bir başlık koymak gerekirse: Güvercinler ve güvercin kasapları...” dedi.

Devamını Oku
30.11.2015
Ruşen Çakır: İslam yok ortada iktidar savaşı var

İslamcı hareketler konusundaki uzmanlığıyla tanınan Ruşen Çakır’a göre geçen 13 yılda İslami hareket büyük bir meydan okuma ile iktidarı ele geçirdi, sonunda devlet oldu. Cemaat ile AKP savaşı ise İslami hareketin birikimlerini sıfırladı. Şu anda hükümet kazanıyor gibi görünse de iki taraf da kaybediyor.

Devamını Oku
23.11.2015
'HDP'yi sakatladılar'

Birikim Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Ömer Laçiner: Kandil’dekiler, AKP’ye ‘senin savaş oyununda yokum’ deseydi, HDP büyük bir manevrayla inisiyatif sahibi olacaktı.

Devamını Oku
16.11.2015
Ahmet Tezcan: Erdoğan'ın dar uçak kadrolarını oluşturanlar işlerini yapmadı

Ahmet Tezcan'a göre Başkanlık: Erdoğan dışarıya set çekmek istedi

Devamını Oku
12.11.2015
‘MKYK’de Tayyip Bey’e çekilseniz diyenler vardı’

Erdoğan’ın eski basın danışmanı, gazeteci-yazar Ahmet Tezcan: Nokta günlükleri vaziyeti nasıl sorguladıklarının göstergesi. Arınç’ların kopacağına inananlar bunu atlıyor.

Devamını Oku
11.11.2015
‘Demokrasiyi sürdürmek mümkün mü, sanmıyorum’

Sabancı Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Ersin Kalaycıoğlu: 1 Kasım itibari ile Türkiye hâkim parti sistemini geçti. AKP hegemonyacı bir parti olmaya doğru gidiyor.

Devamını Oku
10.11.2015