‘İlansız’ 250 milyar TL
Bu yıl için belirlenen 200 milyar liralık ilansız ve teminatsız kamu alımı hedefinin aşılacağı ortaya çıktı. İstisna kapsamındaki alımların payı da yüzde 12.5 olacak. Kamu ihalelerinde şikayet ve yerli lehine avantaj uygulamaları da artıyor.
Karın ağrısı şikâyetiyle gitmişti: Hastanede yapılan iğne hayatını kararttı!
Zonguldak’ta karın ağrısıyla gittiği hastanede kalçasından ağrı kesici iğne yapıldıktan sonra bacağı ödem toplayıp alçıya alınan Aytaç Öztürk, 10 gündür tedavi görüyor. Net bir teşhis konulamayan Öztürk, hatalı enjeksiyondan şüphelendiğini belirterek, “Şikâyetçi olacağım, sonuna kadar mücadele edeceğim. Yürüyemiyorum, ayağımın üzerine basamıyorum” dedi. İl Sağlık Müdürü Mustafa Özkan Gün ise “Süreci takip ediyoruz. Hata var ya da yok diyemeyiz daha çok erken” diye konuştu.
Sahadan gelen şikâyetler Erdoğan’ın masasında
AKP Merkez Yürütme Kurulu (MYK), Cumhurbaşkanı ve AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında yarın toplanacak. Toplantıda iç ve dış politikadaki gelişmeler ile sahadan gelen şikâyet ve talepler ele alınacak.
Hadise'den 'sahte imza' şikayeti
Ünlü şarkıcı Hadise'nin 'sahte imza' ile malvarlığı hedef alındı. Dolandırıcılık faaliyetinin farkına varan banka yetkilileri, şüpheli şahsı emniyet güçlerine ihbar etti. Hadise de söz konusu şüpheliden şikayetçi oldu.
Muharrem İnce, CHP'li isimden şikayetini geri çekti
CHP'ye katılan Muharrem İnce, kendisine yönelik sahte cinsel içerikli görüntüleri yayma suçundan görülen davada yargılanan CHP'li delege ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi Ozan Özgür Doğru hakkındaki şikayetinden vazgeçti.
İmamoğlu suç duyurusunda bulundu
Tutuklu bulunan CHP'nin Cumhurbaşkanı Adayı Ekrem İmamoğlu, "Türk yargı tarihinin en büyük rezaletini yaşatanlar haklarında suç duyurusunda bulundum ve bulunmaya devam edeceğim" dedi. Yurttaşlara seslenen İmamoğlu, "Şikayetçi olun, susmayın ve sesinizi yükseltin" ifadelerini kullandı.
Giyimde yama devri
Tekstil ve hazır giyim sektörü dalgalı döviz kuru, maliyet artışları ile uzun zamandır kıskaçta. Yırtılma ve renk atma şikâyetleri artan yurttaşın payına yenisini alamadığı için yama düşüyor.
Al Shabab Halil Umut Meler'i şikayet etti!
Suudi Arabistan ekibi Al Shabab, Al Hilal maçını yöneten Türk hakem Halil Umut Meler'i hakem komitesine şikayet ettiklerini açıkladı.
Tribünde açılan bayrak nedeniyle...
Yunan ekibi Panathinaikos'un, tribünlerde yer alan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti bayrağı nedeniyle Fenerbahçe Beko'yu EuroLeague yönetimine şikayet ettiği iddia edildi.
10 yıla kadar hapsi istendi
Nagehan Alçı ve Rasim Ozan Kütahyalı birbirine düştü. Kütahyalı, Alçı'nın telefonunu çaldığını iddia etti. Alçı hakkında 10 yıla kadar hapis istendi.
'Duymayı arzu edeceğiniz sesler değil...'
İngiltere'nin güney doğusunda küçük bir köy, dört gün sürecek bir seks ve fetiş festivalinin bölgelerinde yapılacağı haberini aldıktan sonra yerel otoriteleri şikayet yağmuruna tuttu.
FIFPro ve Avrupa Ligleri, FIFA'ya savaş açtı: Avrupa Komisyonu'na şikayet edecekler!
Uluslararası Profesyonel Futbolcular Birliği (FIFPro) ile 39 Avrupa birinci liginin temsil edildiği Avrupa Ligleri kuruluşu, Avrupa Komisyonu'na FIFA'yı şikayet edeceklerini duyurdu.
Sokak köpeğine şiddete şahit oldu, üzerine kayıtlı olmadığı için şikayetçi olamadı
Antalya'da bir yurttaş, yavru sokak köpeğinin darp edildiği iddiasıyla şikayetçi olmak istediğini ancak köpeğin sahibi olmadığı için başvurusunun değerlendirilmediğini söyledi.
Bayramda en çok şikayet edilen konular belli oldu
Kurban Bayramı’nda tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular açıklandı. Şikayetvar verilerine göre bu dönemde en çok şikayet edilen sektör, karayolu ulaşım firmaları oldu. Oteller ve tatil köyleri, havayolu ulaşım firmaları ve bilet siteleri en çok şikayet edilen diğer sektörler olarak öne çıktı. Bununla birlikte rezervasyon sorunları, tur ve bilet iptalleri, aynı koltuğun iki kişiye satılması ve odaların temiz olmaması da en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı.
Orhan Pamuk, Beyoğlu'ndaki 'kaçak inşaatla' mücadele ediyor
Nobel ödüllü yazar Orhan Pamuk'un Beyoğlu’nda 'kaçak olduğunu' ifade ettiği inşaat için mücadele ettiği öğrenildi. Pamuk inşaat ile ilgili şikayette bulunarak Beyoğlu Belediyesi İmar Müdürlüğü ve İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü'ne dilekçe sundu. Pamuk, bu inşaatın durdurulmasını ve ruhsatının iptal edilmesini talep etti.
Teleferik davasında yeni gelişme
Antalya'daki teleferik kazasında yaşamını yitiren 54 yaşındaki Memiş Enes Gümüş’ün ailesi tutukluğu devam eden CHP'li Kepez Belediye Başkanı Mesut Kocagöz hakkındaki şikayetini geri çekti.
'Kaplan' davasında yeni gelişme
Ayhan Bora Kaplan suç örgütüne ilişkin iddialarda adı geçen şüphelilerle hareket ettiği değerlendirilen G.K. adlı komiser tutuklandı.
Dilan Polat soruşturmasında yeni gelişme: Şikayetinden vazgeçti
Bahçeşehir’de bulunan güzellik merkezinin kurşunlanmasıyla ilgili Dilan ve Engin Polat’ın da aralarında bulunduğu sanıklar hakkında şikayetçi olan Banu Parlak şikayetinden vazgeçti.
Testislerinden biri alınmak zorunda kalmıştı... Gözaltında şiddet davasında o polis için karar verildi!
Beyoğlu'nda gözaltına alınan Samet G'ye şiddet uygulayarak diziyle vurması sonucu testislerinden birinin ameliyatla alınmasına neden olduğu iddia edilen polis memuru Serhat K. hakkında karar verildi.
Taksici ördeğini öldürdü: Savcılığa şikayetçi oldu
Sosyal medyada semt pazarında sahibiyle alışverişe giden "Pazarcı ördek" olarak dikkat çeken Pamuk, Kağıthane'de bir taksinin çarpması sonucu öldü. Ördeğin sahibi Anahit Khachatryan, taksi şoförü hakkında savcılığa suç duyurusunda bulundu.
Bursa'da muhtarlık binasına saldırı: 'Bunlardan birinin yaptığını düşünüyorum'
Bursa'nın İnegöl ilçesine bağlı Süleymaniye Mahallesi muhtarlık binasına kimliği belirsiz kişi ya da kişilerce saldırı düzenlendi.
Türkiye'de internet hızı, cayma bedeli ve bağlantı kopmalarına yönelik şikayetlerde artış
<p>İSTANBUL, (DHA)- Çözüm platformu Şikayetvar, internet servis sağlayıcılarıyla ilgili çözüm bekleyen konuları mercek altına aldı. Verilere göre bir önceki yıl ile kıyaslandığında şikayetler yüzde 615 arttı. Ocak, şikayetlerin zirve yaptığı ay olurken internet hızı, cayma bedelinin yüksekliği, bağlantı kopuşları ve taahhüt bitiminde yüzde 300'ü geçen zamlar kullanıcıların en çok şikayet ettiği konular olarak öne çıktı.</p>
<p>Şikayetvar, internet servis sağlayıcılarıyla ilgili verilerini açıkladı. Bir önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında sektörle ilgili şikayet artış oranı yüzde 615 olarak gerçekleşti. Kullanıcılar, en çok internetin yavaşlığından şikayet ederken yeni zamlarla birlikte sunulan hizmetin çok pahalı olduğunu platform üzerinden dile getirdi. Ayrıca halihazırda taahhüt hızının altında internet hizmeti alan kullanıcılar, sözleşmelerinden vazgeçtiği durumlarda yüksek cayma bedelini ödemekle karşı karşıya kaldıklarını vurguladı. İnternetin sürekli kopması, aboneliklerin geç bağlanması, müşteri hizmetlerinin ilgisizliği şikayet edilen diğer konular arasında yer aldı.</p>
<p>Konuyla ilgili platforma ulaşan bazı şikayetler ise şöyle sıralandı:</p>
<p>CAYMA BEDELİ İÇİN BİN 900 TL İSTİYORLAR</p>
<p>“İnternet servis sağlayıcım, 2 aylık kullanım sonucunda çekim gücünden memnun kalmadığım için iptal ettirmek istediğimde, bin 900 TL cayma bedelinin yansıtacağını söyledi. İnsanlar adeta mecbur bırakılıyor. İnternet hizmeti alırken iyi araştırma yapılmasının önemli olduğunu düşünüyorum. Umarım bu durumu yeni hizmet alacak kişiler göz önünde bulundururlar."</p>
<p>2024'TE İNTERNET HİZMETİ ALAMIYORUZ</p>
<p>“2 yıldır internet altyapısını kuramadılar. En son fiber kutusu geldi, 2 haftadır da onu bekliyoruz. Sinyal gelecek diyorlar. Çok yavaş, umursamaz çalışıyorlar. 2024 yılında internet hizmeti alamıyoruz 19 daire olarak. İvedilikle çözülmesini istiyoruz."</p>
<p>VİDEOLARI 144P'DE BİLE İZLEYEMİYORUZ</p>
<p>“Yaklaşık bir ay önce ev internetimizi değiştirdik. Önceki internetimizin hızı 16 Mbps'miş ve çok yavaş bir internetmiş. 36 Mbps hızında bir taahhüde anlaştık. Hızlanması gereken internet, takıldığı günden beri muazzam bir yavaşlıkta. O kadar ki, Instagram ya da YouTube gibi sitelere girmek mümkün olmuyor. Videoları 144p'de bile izleyemiyoruz. Bin pişman olduk."</p>
<p>İNTERNET KAPLUMBAĞA HIZINDA</p>
<p>“Ne sosyal medyaya girebiliyoruz ne de başka bir işlem yapabiliyoruz. Sabahları zaten evde olmuyoruz, akşamları ise ne yapıyorlarsa internet ağır ve yavaş çalışıyor. Akşam iki saat keyif yapmak istiyoruz, ama internet kaplumbağa hızında. Abartısız her gün bu sorunla karşılaşıyoruz."</p>
<p>HEM YAVAŞ HEM DE SÜREKLİ KOPAN İNTERNET</p>
<p>“İstanbul'un merkezi bir konumda bulunan adresimde sadece bir firma tarafından 50 Mbps VDSL internet hızı sağlanıyor ve gün içinde defalarca bağlantı kopmaları yaşıyorum. Müşteri hizmetlerini ne kadar çok arasam da bir sonuç alamıyorum. Hem internet yavaş hem de hız düşük olmasına rağmen İstanbul'un en merkezi yerlerinden birinde bu kaliteli firmanın internet hizmetinden faydalanmak istiyorum."</p>
<p>DÜNYANIN EN PAHALI İNTERNETİNİ KULLANIP EN KÖTÜ ALTYAPISINA SAHİP ÜLKEYİZ</p>
<p>“İnternet kesintisi her gün aynı saatte mi olur? Ayıp, öğrencimiz var ve bu sürekli tekrarlanıyor. Dünyanın en pahalı internetini kullanıp en kötü altyapıya sahip ülkeyiz. Bu ne kadar daha devam edecek? Kafanıza göre zam yapmayı biliyorsunuz. Bu durumu derhal düzeltin."</p>
<p>3 KATINDAN FAZLA ZAM YAPILDI</p>
<p>“150 TL olan ev internetimin taahhüdü 2 gün sonra bitiyor. Fakat yeni fiyatı üstelik taahhütlü olmasına rağmen 3 katından fazla… Bu nasıl bir zam? Devletin hangi kurumunda böyle bir zaman var? Bu vurdumduymazlık, yukarıdan bakma, tok esnaf modeli nereden geliyor? Neden her ay kira öder gibi internet faturasını ödeyeyim? Yıl 2024, dünyada interneti daha pahalı başka bir ülke var mı?"</p>
<p>160 TL OLAN FATURAM 480 TL'YE ÇIKTI</p>
<p>“İki yıldır taahhütlü internet kullanıyorum. Şu anki faturam 160 lira ve aynı tarifeyi şu anda bana 480 lira olarak teklif ediyorlar. Diğer operatörler daha uygun fiyatlandırmalar sunarken, eski müşteri olmama rağmen yüksek fiyat artışıyla yeni bir taahhüt teklifi alıyorum. Yani ülkemizdeki bu olağanüstü zamları sadece maaşlarımızda göremiyoruz. Bu çok yüksek artışların haksızlık olduğunu düşünüyorum."</p>
'Görülen lüzum üzerine...'
Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce hakkında 'cumhurbaşkanına hakaret' suçundan açılan davada, AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan şikâyetinden vazgeçti.
Tüketiciler dikkat! Alışveriş şikayetleri zirve yaptı
Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkanı Aziz Koçal, tüketicilerin en çok online alışverişler, GSM ve internet abonelikleri, özel okul fiyatları ve mobilya siparişleriyle ilgili sorun yaşadığını söyledi.
Kargo şirketlerine en çok şikayet edilen konular
Kargo şirketlerine edilen şikayetlerin nedenleri açıklandı. En çok şikayet eden il İstanbul olurken, 247 bin 946 şikayet analiz edildi.
Bir yılda 72 bin taksi şikayeti
İstanbul'da yolcu ve mesafe seçtikleri gerekçesiyle sıkça eleştiri konusu olan taksilerle ilgili 2023 yılında, "yol ve yolcu seçme", "trafik kuralı ihlali" ve "fazla ücret alınması" başta olmak üzere 71 bin 958 şikayette bulunuldu.
Yurttaşların yüksek kira şikayetleri derlendi
Yüksek kira fiyatları, gündemdeki yerini koruyor. Çözüm platformu Şikayetvar da kiracıların konuyla ilgili şikayetlerini derledi.