Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Federasyonun Eğitim Ayağı
Ensar Vakfı’nın en önemli çalışmalarından biri, “interaktif Kuran-ı Kerim Öğrenme CD”sinin bütün imam hatip lisesi öğretmen ve öğrencilerinin hizmetine sunulmuş olması...
\nAyrıca vakfın “www.dinkulturuogretmeni.com” adresindeki sitesi de ilk ve ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri için hazırlanmış. Ensar Vakfı’nın bir başka hizmeti de, “ilmihal, tefsir vb. dini ilimlerle ilgili seminerler, konferans ve yardım faaliyetleri”ni yürütmek.
\nEnsar Vakfı’nın amacına gelince... Vakıf, amacını şöyle açıklıyor:
\n“Herkesin kendi dini ve felsefi inançlarına göre eğitim ve öğretim yapma hakkını kullanmasına destek ve yardım sağlamak temel misyonumuzdur. Bu konuda, kamusal alanı etkilemek ve yönlendirmek; özel alanda hizmet üstlenen kurumları desteklemek ve yardım etmek genel amacımızdır.”
\nEnsar Vakfı’nın amaçlarını etkilemek ve yönlendirmek için bugün elinde çok büyük bir olanak bulunuyor, o da, vakfın kurucularından Ömer Dinçer’in Milli Eğitim Bakanı olması...
\nÖmer Dinçer, biliyorsunuz, 1995’te Sivas’ta yaptığı bir konferansta, “Cumhuriyet kavramının aslında artık bizim için çok fazla bir mana ifade etmediğini söylememiz de mümkündür. Türkiye Cumhuriyeti’nin başlangıçta ortaya koyduğu bütün temel ilkelerin, laiklik, cumhuriyet, milliyetçilik gibi birçok temel ilkenin yerini daha çok katılımcı, daha adem-i merkezi, daha Müslüman bir yapıya devretmesi zorunluluğu ve artık bunun zamanının geldiği düşüncesini taşıyorum” demiş bir devlet adamımızdır.
\nO dediklerini de bugün Milli Eğitim Bakanlığı’nda uygulamaya koymuş, Bakanlık’ın görev tanımındaki “Atatürk inkılap ve ilkelerine bağlı, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen vatandaş yetiştirme” hedefini “kanun hükmünde kararname” ile kaldırmış bulunuyor.
\nO hedef yerine Ömer Dinçer, Bakanlık’ın görevleri arasına “öğrencileri, bedeni, zihni, ahlaki, manevi, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirme, insan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve beceriyle donatmak” amacını yerleştirdi.
\nBu hedefte “katılımcı ve adem-i merkezi” yapı “insan haklarına dayalı toplum yapısı” ifadesinde yerini buluyor. “Daha Müslüman” yapı ise “ahlaki, manevi yönden geliştirme” vurgusunda. Kısacası, “milli ve laik eğitim” yerini, “etnik ve dinsel” yelpazeye bırakacak.
\nEğitim hedefinde “milliyetçilik” kalkarken “küresel” denerek bugün dünyaya egemen kılınmış resmi ideoloji olarak “küreselleşme” başat konuma oturacak. Buna koşut olarak da, “sosyal devlet” ilkesi kalkarken “rekabet gücüne sahip ekonomik sistem” tanımıyla “piyasacılık” genç kuşaklara sunulacak tek tip ekonomi politik algı sistemi olacak.
\nÖnümüzdeki somut gerçekliği iyi kavramak zorundayız:
\nÖmer Dinçer’in “motor gücünü yükseltip kaportayı hafiflettik” diye nitelendirdiği bu son çıkışı; çatısı atılmış, iç dekorasyonu tamamlanmakta olan “tam bağımlı piyasasever ılımlı İslam federasyonu”nun eğitim-öğretim ayağıdır.
\n\n\nTekkeci
\n\n\nMilli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in, Bakanlık’ın görev tanımındaki “Atatürk inkılap ve ilkelerine bağlı, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen vatandaş yetiştirme” hedefini kaldırdığı günlerde CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün, Cumhuriyet’in kuruluş döneminde “Alevilerin ibadet-mülkiyet hakkının tarihsel olarak haksız şekilde gasp edildiği”ni ileri süren bir raporla çıktı ortaya ve “tekke”lerin malvarlığının iadesini istedi.
\nAz beklesin. Okullar, çok yakında tekke olacak zaten. Muradına erer o zaman.
\n\n\nEğer Ambargoysa
\n\n\nEmekli Büyükelçi Onur Öymen, Başbakan’dan öğrenmek istiyor:
\n1- Gazze açıklarında bulunan petrol ve doğalgaz için Filistin ile -British Gas ve bir Yunan şirketinin ortaklığında- anlaşma imzalanmıştı. Arafat öldükten sonra aynı konuda İsrail oturdu bu kez masaya. Gazze açıklarındaki kaynaklardan Filistin’in eline beş kuruş geçmiyor. Filistin’e uygulanan esas bu ambargo için neden ses çıkarılmıyor?
\n2- Gazze’ye, Sina bölgesindeki Mısır kapısından da girilemiyor. Hazır Mısır’a gitmişken neden gündeme getirilmedi bu sorun?
\n\n\n\n
Bademcik Ameliyatı
\n\n\nSBF’den yeni mezun bir gencin Ziraat Bankası sınavı izlenimleri:“Ziraat Bankası’nın açtığı servis görevlisi (şube personeli bu kadroda işe başlıyor) ilanına başvurmuştum. Yazılı sınavdan 79 aldım ve mülakata girmeye hak kazandım. Mülakat komisyonunun hepsi de badem bıyıklıydı ve sanki kimin işe alınacağı önceden belirliymiş gibi sınav sırasında gayet ilgisizdiler. Ramazan ayıydı ‘Oruç musun’ diye sordular. Geçici olarak harçlık çıkarmak için bir süre çalıştığım ve ticari unvanında ‘çağdaş’ sözcüğünün bulunduğu şirkete de taktılar, onunla ilgili sorular sordular.”
\nBilgisunarda küçük bir gezintiye çıkarsanız, Facebook’ta, “Ziraat Bankası Mülakat Mağdurları-Hakkını Arayanlar” adlı bir grup bulacaksınız. Puanı yüksek adayların (90 gibi) yerine, puanları düşük (73 gibi) adayların Ziraat Bankası’nda nasıl iş bulabildiklerini de göreceksiniz.
\n\nYazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Asgari ücret artarsa verimlilik artar
- Yankı Bağcıoğlu'ndan Suriye uyarısı:
- CHP'li Günaydın'dan Bakan Tekin'e tepki!
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Edirne'de korkunç kaza
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı