Işık Kansu
Işık Kansu kansu@cumhuriyet.com.tr Son Yazısı / Tüm Yazıları

Federasyonun Eğitim Ayağı

19 Eylül 2011 Pazartesi
\n\n\n

Ensar Vakfının en önemli çalışmalarından biri, interaktif Kuran-ı Kerim Öğrenme CDsinin bütün imam hatip lisesi öğretmen ve öğrencilerinin hizmetine sunulmuş olması...

\n

Ayrıca vakfın www.dinkulturuogretmeni.comadresindeki sitesi de ilk ve ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri için hazırlanmış. Ensar Vakfının bir başka hizmeti de, ilmihal, tefsir vb. dini ilimlerle ilgili seminerler, konferans ve yardım faaliyetlerini yürütmek.

\n

Ensar Vakfının amacına gelince... Vakıf, amacını şöyle açıklıyor:

\n

Herkesin kendi dini ve felsefi inançlarına göre eğitim ve öğretim yapma hakkını kullanmasına destek ve yardım sağlamak temel misyonumuzdur. Bu konuda, kamusal alanı etkilemek ve yönlendirmek; özel alanda hizmet üstlenen kurumları desteklemek ve yardım etmek genel amacımızdır.

\n

Ensar Vakfının amaçlarını etkilemek ve yönlendirmek için bugün elinde çok büyük bir olanak bulunuyor, o da, vakfın kurucularından Ömer Dinçerin Milli Eğitim Bakanı olması...

\n

Ömer Dinçer, biliyorsunuz, 1995te Sivasta yaptığı bir konferansta,Cumhuriyet kavramının aslında artık bizim için çok fazla bir mana ifade etmediğini söylememiz de mümkündür. Türkiye Cumhuriyetinin başlangıçta ortaya koyduğu bütün temel ilkelerin, laiklik, cumhuriyet, milliyetçilik gibi birçok temel ilkenin yerini daha çok katılımcı, daha adem-i merkezi, daha Müslüman bir yapıya devretmesi zorunluluğu ve artık bunun zamanının geldiği düşüncesini taşıyorum demiş bir devlet adamımızdır.

\n

O dediklerini de bugün Milli Eğitim Bakanlığında uygulamaya koymuş, Bakanlıkın görev tanımındaki Atatürk inkılap ve ilkelerine bağlı, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen vatandaş yetiştirmehedefini kanun hükmünde kararnameile kaldırmış bulunuyor.

\n

O hedef yerine Ömer Dinçer, Bakanlıkın görevleri arasına öğrencileri, bedeni, zihni, ahlaki, manevi, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirme, insan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve beceriyle donatmakamacını yerleştirdi.

\n

Bu hedefte katılımcı ve adem-i merkeziyapı insan haklarına dayalı toplum yapısı ifadesinde yerini buluyor.Daha Müslümanyapı iseahlaki, manevi yönden geliştirmevurgusunda. Kısacası, milli ve laik eğitimyerini,etnik ve dinselyelpazeye bırakacak.

\n

Eğitim hedefinde milliyetçilik kalkarken küreseldenerek bugün dünyaya egemen kılınmış resmi ideoloji olarak küreselleşme başat konuma oturacak. Buna koşut olarak da, sosyal devlet ilkesi kalkarken rekabet gücüne sahip ekonomik sistem tanımıyla piyasacılıkgenç kuşaklara sunulacak tek tip ekonomi politik algı sistemi olacak.

\n

Önümüzdeki somut gerçekliği iyi kavramak zorundayız:

\n

Ömer Dinçerin motor gücünü yükseltip kaportayı hafiflettikdiye nitelendirdiği bu son çıkışı; çatısı atılmış, iç dekorasyonu tamamlanmakta olantam bağımlı piyasasever ılımlı İslam federasyonunun eğitim-öğretim ayağıdır.

\n\n\n

Tekkeci

\n\n\n

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçerin, Bakanlıkın görev tanımındaki Atatürk inkılap ve ilkelerine bağlı, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen vatandaş yetiştirme hedefini kaldırdığı günlerde CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün, Cumhuriyetin kuruluş döneminde Alevilerin ibadet-mülkiyet hakkının tarihsel olarak haksız şekilde gasp edildiğini ileri süren bir raporla çıktı ortaya ve tekkelerin malvarlığının iadesini istedi.

\n

Az beklesin. Okullar, çok yakında tekke olacak zaten. Muradına erer o zaman.

\n\n\n

Eğer Ambargoysa

\n\n\n

Emekli Büyükelçi Onur Öymen, Başbakandan öğrenmek istiyor:

\n

1- Gazze açıklarında bulunan petrol ve doğalgaz için Filistin ile -British Gas ve bir Yunan şirketinin ortaklığında- anlaşma imzalanmıştı. Arafat öldükten sonra aynı konuda İsrail oturdu bu kez masaya. Gazze açıklarındaki kaynaklardan Filistinin eline beş kuruş geçmiyor. Filistine uygulanan esas bu ambargo için neden ses çıkarılmıyor?

\n

2- Gazzeye, Sina bölgesindeki Mısır kapısından da girilemiyor. Hazır Mısıra gitmişken neden gündeme getirilmedi bu sorun?

\n

\n\n\n

Bademcik Ameliyatı

\n\n\n

SBFden yeni mezun bir gencin Ziraat Bankası sınavı izlenimleri:Ziraat Bankasının açtığı servis görevlisi (şube personeli bu kadroda işe başlıyor) ilanına başvurmuştum. Yazılı sınavdan 79 aldım ve mülakata girmeye hak kazandım. Mülakat komisyonunun hepsi de badem bıyıklıydı ve sanki kimin işe alınacağı önceden belirliymiş gibi sınav sırasında gayet ilgisizdiler. Ramazan ayıydıOruç musundiye sordular. Geçici olarak harçlık çıkarmak için bir süre çalıştığım ve ticari unvanındaçağdaşsözcüğünün bulunduğu şirkete de taktılar, onunla ilgili sorular sordular.

\n

Bilgisunarda küçük bir gezintiye çıkarsanız, Facebookta, Ziraat Bankası Mülakat Mağdurları-Hakkını Arayanlaradlı bir grup bulacaksınız. Puanı yüksek adayların (90 gibi) yerine, puanları düşük (73 gibi) adayların Ziraat Bankasında nasıl iş bulabildiklerini de göreceksiniz.

\n\n


Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları


Günün Köşe Yazıları