Otomotivde Çin-Avrupa savaşı
Avrupa Birliği’nin ek gümrük vergisi hamlesinden sonra Çin hükümetinin, Çinli markalara Avrupa pazarına yapacakları yatırımı rölantiye almaları konusunda baskı yaptığı konuşuluyor.
2025’in ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulacak
Renault’nun elektrikli otomobil atağının önemli bir parçası olan ve öncüsünün tasarım özelliklerini taşıyan yeni Renault 5, elektrikli otomobil pazarında markanın en önemli silahlarından biri olacak.
Avrupa’nın en önemli otomobil fuarlarından biri Paris’te 90. kez kapılarını açtı: Büyük gösteri başladı
Paris Otomobil Fuarı’nda Fransız markaların ağırlığı olsa da Audi, Ford, Skoda, BYD Leapmotor gibi markalar da ön plana çıkmaya çalışıyor.
ÇED raporu ortaya çıktı
Rapora göre 200 bin adetlik kapasiteyle kurulacak fabrikada 2026 yılının ilk çeyreğinde üretim olacağı öngörülüyor.
Aksaklıklarla başladı
İkinci el araç alım satımlarında yaşanan dolandırıcılıklar ve sahteciliklerle ilgili haberler gittikçe daha fazla duyulurken Ticaret Bakanlığı galericiler için “Güvenli Ödeme Sistemi” adıyla yeni bir yöntemi ortaya koymuştu. Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Noterler Birliği tarafından kurulan Güvenli Ödeme Sistemi, 27 Eylül tarihinden itibaren ikinci el motorlu kara taşıtlarının alım satımda zorunlu hale geldi.
Markalar ve modeller büyük ilgi gördü
Almanya’nın Hannover şehrinde düzenlenen IAA Transportation 2024’te birçok yeni model ve teknoloji tanıtıldı.
Üretim ve ihracat geriledi
Otomotiv Sanayii Derneği’nin raporuna göre ağustos ayında 2023 yılının aynı ayına göre özellikle otomobil üretimi ve ihracatındaki düşüşler dikkat çekici.
İkinci elde hareketlenme işaretleri...
Özellikle nisan ayında ikinci el otomobil pazarında hissedilmeye başlanan durgunluk ve fiyat düşüşleri ağustos ayında yerini yükselişe bırakmaya başladı. 2023 yılında ikinci el pazarında karşılaşılan aşırı yüksek fiyatlar 2024 yılının ilk yarısında normalleşmeye başladı.
Çinliler üretim pazarlığında
Hem Türkiye’nin hem de Avrupa Birliği ülkelerinin Çinli otomobil markalarına uygulamaya başladıkları ek gümrük vergileri özellikle Avrupa pazarını hedefleyen markaları üretim yapmaya zorluyor.
İhracat yüzde 5 azaldı
Hafif ticari araç pazarında yerli üreticilerin satışları yüzde 47 azaldı. Üretimine başlanacak yeni modellerle sektör eski gücüne ulaşmayı hedefliyor.
Akaryakıtta kayıt dışı satışları engellemeye yönelik sistem geliştirildi
Ticari araçlara takılacak taşıt tanıma birimiyle çalışacak olan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) için son tarih 31 Aralık 2024.
Üretimin payı yüzde 30'un altına düştü
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) temmuz ayı satışlarını açıkladı, satılan 94 bin 37 otomobil ve hafif ticari aracın yüzde 24.67’sini yerli üretim araçlar oluşturdu. 2024’ün ilk yedi aylık verilerine bakıldığında yerli üretim otomobil ve hafif taciri araç payının yüzde 29.87 olarak gerçekleştiği görülüyor.
Yeni Çinli üretici için iddia
Çinli otomobil üreticilerinin önünü kesmek ve yatırıma yönlendirmek için artırılan vergiler ve elektrikli otomobil ithalatını engellemeye yönelik çıkarılan tebliğ sonrası BYD, Türkiye’de yatırım yapma kararı aldı.
Otomobil fiyatları beş yılda 10 kat yükseldi
Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), bağımsız araştırma şirketi NielsenIQ işbirliği ile hazırladığı, 2024 yılı birinci çeyrek sonuçlarını içeren TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu’nu açıkladı.
FIAT, 125. yılını kutlarken iki otomobil tanıttı, ikisi için de ipucu verdi
Törende konuşan Stellantis, CEO’su Tavares “FIAT’a güvenin” sözüyle yeni model atağına dikkat çekti.
Teşvik ve yatırım rüzgârı
Son 10 yılda hızlı bir gelişim gösteren ve özellikle elektrikli otomobil konusunda başta Avrupalı üreticilerin pazarına göz diken Çinli markalara yönelik Türkiye’de de bazı önlemler alınmıştı.
Nissan yöneticileri Qashqai’nin makyajlı haliyle sektörde oldukça iddialı
C SUV segmentinin öncüsü olarak kabul edilen ve ilk iki nesliyle Türkiye pazarında segmentinin en çok satan modellerinden biri olan Nissan Qashqai, yeni neslinde bu başarıdan uzaklaşmıştı.
Türk tüketicisi 800 km menzil istiyor
Sarjagel.com’un yedi farklı bölgeden, yüzde 19.2’si elektrikli otomobil sahibi 500 katılımcıyla bir anket düzenledi. Ankette Türk tüketicilerin menzil ve şarj süresi konusundaki beklentilerinin yüksek olduğu ortaya çıktı.
125. yıl kutlaması
Opel şirket merkezinin yer aldığı Rüsselsheim’daki kutlamada markanın gelecek planları açıklandı. Törene Almanya Başbakanı Olaf Scholz da katıldı.
Uzmanlardan dolandırıcılık uyarısı
Tüketicilerin TOKKDER üyesi olan, yaygın ofis ağı bulunan kurumsal şirketleri tercih etmeleri gerektiğini belirten Kağan Yaşa, “Bu noktada girilen internet sitelerinin dikkatli şekilde incelenmesi şart” dedi.
Fiyatlar yüzde 40 artabilir
Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillerden sonra diğer yakıt türlerine de ek vergi getirilmesine yönelik tartışmalar sürüyor.
GSR II uyumsuz araç stoklarının 7 Temmuz’a kadar eritilme süreci başladı: İndirimler tam gaz
GSR II adını taşıyan, otomobil, hafif ticari ve ağır ticari araçlarda yeni güvenlik donanımlarını zorunlu hale getiren yeni regülasyona uymayan araçlarda stok eritme telaşı yaşanıyor.
1 milyon TL’ye elektrikli geliyor
Citroen’in 2022 yılından bu yana ürettiği B hatchback modeli C3’ün dördüncü nesli neredeyse bir B SUV olarak yollara çıkıyor. Eylülde Türkiye’de elektrikli versiyonu e-C3’le satışına başlanacak olan modelin fiyatını Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “1 milyon TL seviyesinde olacak” diye açıkladı.
Sürdürülebilir ve verimli fabrika geleceğe hazır
2001 yılında yıllık 40 bin adetlik üretim kapasitesine sahip Gölcük fabrikası ile Kocaeli ilinde üretime başlayan Ford Otosan, aynı bölgede 2014’te faaliyete geçen Yeniköy fabrikası ile 2022 sonu itibarıyla 385 bin adetlik üretim kapasitesine ulaştı.
Otomotivde yeni regülasyon krizi
Geçmişte ABS, havayastığı, ESP, lastik basınç uyarı sistemi gibi güvenlik donanımlarını zorunlu hale getiren Avrupa Birliği’nin yeni güvenlik donanımı regülasyonu GSR II, 7 Temmuz’dan itibaren yürürlüğe girecek.
20 aylık rekor satış dönemi sona erdi
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) nisan ayı otomobil ve hafif ticari araç satışlarını yayımladığı raporla açıkladı.
İkinci el pazarı gözünü yaz aylarına çevirdi
İkinci el otomobil pazarında 2023 yılının ilk üç çeyreği hem fiyat artışları hem de satışlar açısından çok hızlıydı. 0 km otomobil fiyatlarıyla yarışan ikinci el otomobil fiyatları 2023’ün ekim ayından itibaren düşmeye başlamış, aralıkta stabil hale gelmişti. Ocak’ta tekrar yukarı yönlü hareketlenmeye başlayan ikinci el otomobil fiyatları, 0 km otomobillere gelen zamlardan daha düşük gerçekleşti. Böylece sektörde fiyatların olması gerektiği yere konumlandığı yorumları yapıldı. Özellikle Şeker Bayramı öncesi satışların artmasını öngören kurumsal ikinci el şirketleri, beklenen hareketliliğin yaşanmadığını söylüyor.
Yılın ilk çeyreğinde otomotiv ihracatı 256 bin 511 adet olarak gerçekleşti: Yerli payı düşüyor
OSD Başkanı Cengiz Eroldu, otomotiv sanayisinin 2024 yılı ilk çeyrek sonuçlarını açıklarken ihracatın artarken Türkiye pazarında yerli üretim payının düşmesine dikkat çekti.